نبود ثبات مدیریتی در رشت آسیبی جدی برای ساماندهی پسماندسراوان است


نبود ثبات مدیریتی در رشت آسیبی جدی برای ساماندهی پسماندسراوان است

رشت- نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به وعده داده شده برای پایان بهسازی پسماند زباله سراوان عملی نشده است، گفت: عدم ثبات مدیریت شهری در رشت آسیب جدی به ساماندهی زباله سراوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا احمدی سنگری شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به تعویق چندین ساله پرداخت پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش اظهار کرد: طبق وعده وزیر آموزش و پرورش این مبالغ در چندین نوبت به بازنشستگان پرداخت می‌شود و این به معنای قسطی بودن این پرداخت‌ها نیست و اخبار درج شده در برخی رسانه‌ها صحت ندارد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه هر هفته جلسه‌ای برای رفع مشکل پسماند سراوان برگزار می‌شود، افزود: تعلل‌هایی در این باره انجام گرفته است مثلاً قرار بود بهسازی پسماند سراوان تاکنون به پایان برسد اما به دلیل تغییر شهردار رشت، این کار تاکنون انجام نشده و عدم ثبات مدیریتی در رشت آسیب جدی به ساماندهی پسماند سراوان می‌زند.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم طبق وعده‌های داده شده از سوی رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار، تا پایان امسال دیگر هیچ زباله‌ای وارد سراوان نشود.

احمدی با اشاره به دیدار خود با یک شرکت زباله سوز غیر گیلانی درباره پسماند استان تصریح کرد: این شرکت وعده داده که به صورت رایگان زباله‌های استان را بازیافت می‌کند لذا به صورت آزمایشی ۳۰۰، ۴۰۰ تن زباله برای سوزاندن و بازیافت در اختیار آنها قرار داده‌ایم که در صورت رضایت، روند کار ساماندهی پسماند استان را تسریع می بخشد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به عدم استقرار ادارات در خمام گفت: یکی از دلایل مطرح شده برای این موضوع کمبود جا و عدم توانمندی در پرداخت اجاره بها است البته فرمانداری اعلام کرده که برخی ادارات خمام می‌توانند در اتاق‌های فرمانداری شروع به کار کنند و اکنون برخی مانند بنیاد مسکن و مرکز بهداشت اینگونه شروع به کار کرده‌اند.

احمدی با بیان اینکه سال گذشته بودجه‌ای برای خمام در نظر گرفته نشده بود، عنوان کرد: امسال برای شهرستان خمام بودجه مجزا در نظر گرفته شده و بهتر می‌توان کارهای عقب مانده این شهرستان را دنبال کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال میامی - بوستون 11 اردیبهشت 1403