نیروی انتظامی نقش اساسی در برقراری امنیت در کشور دارد


نیروی انتظامی نقش اساسی در برقراری امنیت در کشور دارد

کرج- امام جمعه کرج با بیان اینکه نیروی انتظامی نقش اساسی در برقراری امنیت در کشور دارد، گفت: دشمنان نظام اسلامی به امنیت ما طمع دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر جمعه به مناسبت هفته نیروی انتظامی پیش از ظهر امروز (جمعه) سردار سرتیپ دوم پاسدار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان و جمعی از فرماندهان و مسئولان بخش‌های مختلف نیروی انتظامی البرز با حضور در دفتر امام‌جمعه کرج ضمن تجدیدعهد و میثاق با آرمان‌های نظام اسلامی با نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز دیدار و گفتگو کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی در این دیدار ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی، بیان داشت: نیروی انتظامی نقش اساسی در برقراری امنیت در کشور دارد و برای این مهم نیز شهدای گران‌قدری را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی در ادامه بابیان اینکه طی سال‌های اخیر مطالب فراوانی درباره امنیت و نقش آن در رفاه عمومی مطرح‌شده است، اظهار داشت: امروز نیز به‌خوبی روشن‌شده است که دشمنان نظام اسلامی به همین امنیت طمع دارند و در نظر دارند بانفوذ در بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و حتی نظامی امنیت کشور را به مخاطره بیندازند.

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: ایجاد فساد و شبهه، به چالش کشیدن مردم با حاکمیت و اختلاف‌افکنی بین سران قوا ازجمله ترفندهای دشمنان در این عرصه است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه به اذعان اندیشمندان شرقی و غربی در مباحث اجتماعی «فلسفه تشکیل حکومت تأمین امنیت است و اگر امنیت نباشد وجود دولت فایده‌ای ندارد»، گفت: این بیان نشان از اهمیت بالای امنیت در تمامی نظام‌های عالم است.

وی در ادامه بابیان اینکه در جمهوری اسلامی نیز به امنیت اهمیت ویژه داده می‌شود و به نیرویی که این امنیت را برقرار می‌کند، توجه خاص می‌شود، گفت: عملی که مجموعه‌ی نیروی انتظامی در کشور انجام می‌دهد، فقط یک وظیفه معمولی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در یک نظام ارزشی و معنوی فعالیت می‌کند، گفت: خدمت نیروی انتظامی درواقع خدمت به ارزش‌های الهی و فرهنگ اسلامی است که از وحی و ولایت سرچشمه گرفته و در حقیقت حراست از دین و ارزش‌های دینی است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه نظام اسلامی با سایر ممالک دیگر متفاوت است چراکه برای اعتلا و سر پا ایستادن آن خون داده‌شده است، گفت: عشق الهی و عشق به آرمان‌های خدای تعالی در افرادی که در این مسیر فعالیت می‌کنند، همه سختی‌ها را برای آنان آسان کرده و باعث می‌شود تا در سخت‌ترین موقعیت‌ها عقب‌نشینی نکنند و کوتاه نیایند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تمامی کسانی که در نظام اسلامی فعالیت می‌کنند برای خدا و استقرار احکام الهی تلاش می‌کنند، گفت: در این مسیر باید تلاش کنیم تا تمامی کارها از روی اخلاص و برای خدای متعال باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه باید بدانیم کار ما در نظام اسلامی که در رأس آن ولی‌فقیه قرارگرفته شده به‌عنوان جانشین امام معصوم، یک کار ارزشی است، گفت: وقتی انسان به این امر باور داشته باشد باعث می‌شود تا تمام توان خود را برای خدمت به مردم به کار گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه خداوند متعال خدمت به مردم را دوست دارد، گفت: خداوند متعال به‌اندازه هرلحظه‌ای که انسان برای مردم کار می‌کند، برای او عبادت می‌نویسد.

وی در بخش دیگری از بیانات خود بابیان اینکه عده‌ای اسلام را دین ضد دنیا و مخالف با آن معرفی می‌کنند، گفت: در هیچ دینی مثل اسلام از دنیا تعریف‌نشده و حتی اسلام، دنیا را یک مسیر ارزشی می‌داند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه افزود: دنیا به معنای وابستگی و تعلقات ضد ارزش‌هاست اما دنیا به معنای محلی برای رشد، یک مسیر ارزشی است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه هر ولی ای از اولیای خدا که به هر درجه‌ای از درجات عالیه رسید، در دنیا به آن رسید، گفت: ارزش دنیا به‌قدری بالاست است که انسان می‌تواند برای خود، آخرت تأمین کند لذا هرلحظه‌ای که در دنیا هستیم، ارزش است.

وی در ادامه بابیان اینکه انسان برای هرلحظه‌ای که در دنیاست و برای عبادت خدا و طی کردن مسیر رشد و تعالی به امینت نیاز دارد، گفت: کسانی که نمی‌خوابند و خود را برای برقراری امنیت به‌سختی می‌اندازند، در تمامی ثواب‌های انسان‌ها شریک هستند.

امام‌جمعه کرج از بیانات خود بابیان اینکه نباید به اسم تأمین امنیت بددهنی کنید، گفت: نیروی انتظامی باید در عین صلابت، قدرت و اقتدار برای اعمال قانون نباید به متهم یا مجرم بددهنی کند چراکه این امر باعث از بین رفتن اخلاص کار می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه باید به حقوق متهم و مجرم احترام گذاشت و آن را نادیده نگرفت، گفت: تفاوت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با پلیس زمان طاغوت توجه به آداب و دستورات اسلامی است.

وی در خاتمه بابیان اینکه کار و وظیفه نیروی انتظامی کار سنگین و خطیری است، گفت: هرچه کار خطیرتر باشد ارزش او افزوده است.

گفتنی است در ابتدای این دیدار سردار سرتیپ دوم پاسدار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز به ارائه گزارش اقدامات و فعالیت‌ها و تشریح برنامه‌های پیش رو پرداخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !