آسیب پذیری 54 هکتار از منابع طبیعی کرمانشاه در حریق‌های سال گذشته


آسیب پذیری 54 هکتار از منابع طبیعی کرمانشاه در حریق‌های سال گذشته

کرمانشاه- جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه از آسیب پذیری ۵۴ هکتار از منابع طبیعی کرمانشاه در یازده حریق سال گذشته خبر داد.

فرشید سنجری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی تابستان سال جاری کاهش بیش از ۹۰ درصدی آتش سوزی منابع طبیعی استان کرمانشاه گزارش شده که با شروع فصل پاییز و کاهش دمای هوا این آتش سوزی‌ها به صفر درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در ادامه سال امکان آتش سوزی در منابع طبیعی استان کرمانشاه وجود ندارد، افزود: با این وجود امسال حدود ۶ هزار نفر روز آموزش در زمینه اطفای حریق به روستاییان داده شده تا در صورت نیاز در مواقع آتش سوزی آمادگی لازم داشته باشند.

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون یک مورد آتش سوزی در منابع طبیعی شهرستان دالاهو به طور جدی رخ داده که در این جریان حدود ۲ هکتار از اراضی این شهرستان آسیب دیدند.

سنجری با بیان همکاری و امداد محیط‌بانان و یگان‌های حفاظتی، خاطر نشان کرد: سایر آتش سوزی‌های رخ داده در ۶ ماهه نخست سال توسط دیده‌بانان محلی و حفاظت محیط زیست در همان ابتدای آتش سوزی مهار شده و خسارت جدی و زیادی به همراه نداشته‌اند.

وی ادامه داد: در سال گذشته‌ی یازده مورد آتش سوزی در منابع طبیعی استان کرمانشاه رخ داده که در مجموع به ۵۴ هکتار از منابع طبیعی آسیب وارد شده است.

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طی سال جاری ۲۵۵ دیده‌بان فعالیت دارند، گفت: فعالیت دیده‌بان‌های در نقاط بحرانی از آتش سوزی نقش بسزایی در مهار و مدیریت به موقع آتش سوزی داشته است.

سنجری بیان کرد: به منظور بازدید و مراقبت از منابع طبیعی از ابتدای خرداد ماه گشت‌زنی ۴۰ اکیپ واکنش سریع در ۱۷ پایگاه اطفا حریق استان کرمانشاه به طور شبانه روز آماده باش بوده تا برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷ پایگاه اطفا حریق در استان کرمانشاه وجود داشته که از این تعداد یک پایگاه ثابت در شهرستان کرمانشاه و یک پایگاه ثابت دیگر در منطقه اورامانات وجود داشته که مابقی نیز به طور موقت در مکان‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزگارم بود