داده‌های ماهواره خیام به شکل عملیاتی مورد بهره‌برداری قرار گرفت


داده‌های ماهواره خیام به شکل عملیاتی مورد بهره‌برداری قرار گرفت

کرج- وزیر ارتباطات و فناوری گفت: برای اولین بار توانستیم داده‌های ماهواره خیام را به شکل عملیاتی در کشور مورد بهره‌برداری برسانیم و تصاویر دریافتی از این ماهواره نمایش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع‌پور صبح شنبه در آئین افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجش از دور در مرکز فضایی ماهدشت اظهار کرد: طی هفته جهانی فضای در سال جاری بیش از ۸۰ رویداد مختلف برای گروه‌های مختلف برگزار خواهد شد. به دست توانمند متخصصین ایران موفق به بهره‌برداری از مرکز عملیات ماهواره‌سنجی ایران شدیم.

وی بیان کرد: با این کار برای اولین بار توانستیم داده‌های ماهواره خیام را به شکل عملیاتی در کشور مورد بهره‌برداری برسانیم و تصاویر دریافتی از این ماهواره نمایش داده می‌شود.

کنترل کامل ماهواره خیام در اختیار متخصصین ایرانی قرار گرفت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه با ارتقایی توانایی‌های فضایی ایران به پیشرفت‌های زیادی خواهیم رسید، تصریح کرد: کنترل این ماهواره از امروز به صورت کامل در اختیار ایران است.

وی با بیان اینکه این امر اتفاق بسیاری بزرگی در عرضه فضایی ایران است، گفت: برای اولین بار توانستیم تصاویر و داده‌های این ماهواره را به صورت مستقیم دریافت کنیم.

زارع‌پور با اشاره مصارف تصاویر ماهواره‌ای در بسیاری از زمینه‌ها خاطرنشان کرد: به زودی شرایط را برای استفاده شرکت‌های و سازمان‌ها از این تصاویر فراهم می‌کنیم تا استفاده از این داده‌ها ابزاری‌تر شود.

وی اظهار کرد: در صنعت فضایی توسعه فناوری‌های بومی را مد نظر داریم و ساخت ماهواره بومی با دقتی مشابه ماهواره خیام را تا پایان دولت هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: سعی داریم تا با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته تا افق ۱۴۰۳ به ماهواره با دقت زیر یک متر برسیم، البته این امر نیازمند کمک و همیاری تمامی نهادهای ذی‌ربط است.

ادامه دارد..

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا