جشنواره قصه گویی در استان قم برگزار می شود


جشنواره قصه گویی در استان قم برگزار می شود

قم- سرپرست اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم از تدارک ۱۸ برنامه فرهنگی و هنری از جمله جشنواره قصه گویی به مناسبت هفته ملی کودک در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد غفاری ظهر شنبه در نشستی خبری در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم که به مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد اظهار داشت: جشنواره قصه گویی استان قم در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۷ و ۱۸ مهرماه سال جاری در خانه تاریخی زند برگزار می‌شود که تعداد ۳۳ نفر در سنین مختلف با هم رقابت می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم بیان داشت: برنامه طلوع مهر در آسمان کودکی در مدرسه شیخ انصاری قم با اجرای کارگاه‌های فرهنگی و هنری سه شنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

غفاری با اشاره به اجرای برنامه پرواز کودکی در روز سه شنبه ۱۹ مهرماه در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ابراز داشت: انجام نقاشی رولی با موضوع آرزوها، ساخت بادکنک و نوشتن آرزو توسط کودکان بر روی آن و نیز برگزاری کارگاه خوشنویسی و امضای بیانیه حقوق بشر از دیگر برنامه‌های هفته کودک در قم است.

سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ادامه داد: برنامه رنگ شادی نیز در روز سه شنبه هفته جاری در مرکز شماره ۵ کانون قم برگزار می‌شود که این برنامه همراه با برگزاری مسابقه و کارگاه‌های فرهنگی، هنری ویژه دانش آموزان مدرسه رضوی است.

غفاری عنوان داشت: برنامه‌هایی با عناوین هیاهوی کودکی، شادباش کودک من و برنامه ادبی نیز در روز چهارشنبه هفته جاری در مراکز شماره ۷، ۱۰ و ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اجرای برنامه‌های جشن و بازی‌های محلی، برگزاری ورکشاپ دست ورزی مادر و کودک و کارگاه بازی و اجرای برنامه‌های ادبی برگزار می‌شود.

برگزاری برنامه شادپیمایی در بوستان علوی قم

سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم اضافه کرد: جشن ویژه اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم به مناسبت هفته کودک در روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه در مرکز شماره نه برگزار می‌شود و برنامه شادپیمایی نیز در این روز در بوستان علوی قم همراه با حضور عروسک‌ها و اجرای برنامه‌های مختلف هنری و ادبی و با محوریت وحدت مذهبی و ملی برگزار می‌شود که شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.

سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم گفت: اختتامیه برنامه‌های هفته ملی کودک نیز روز جمعه ۲۲ مهرماه در بوستان کودک با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

غفاری همچنین عنوان داشت: در سالروز امامت امام زمان (عج) تریلی سیار کانون در مسجد مقدس جمکران مستقر و با موضوع مهدویت برنامه‌هایی تدارک و اجرا شد که با استقبال خوب کودکان و خانواده‌ها مواجه شد و این برنامه‌ها می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.

وی با اشاره به کمبود تعداد مراکز کانون در استان قم افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم حداقل به ۵ مرکز دیگر در سطح شهر نیاز دارد و بسیاری از مناطق شهر قم تحت پوشش مراکز کانون نیستند.

سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم اضافه کرد: در مناطقی همچون انتهای نیروگاه، مرکز شهر، منطقه بنیاد و دو شهرستان کهک و جعفریه نیازمند فضا برای ایجاد کانون هستیم.

غفاری ابراز داشت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری کمتر از ۲ هزار نفر عضو داشتیم و امروز تعداد اعضا به بیش از ۳۵۰۰ نفر رسیده که این رشد صددرصدی فرصت خوبی برای استفاده از امکانات کانون است که البته آمار افرادی که از خدمات کانون استفاده می‌کنند فراتر از این تعداد است.

سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم همچنین عنوان داشت: تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ کتاب به اعضای کانون در قم در کتابخانه ها امانت داده شده که این کتاب‌ها دو تا سه هفته دست کودکان می‌ماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم بی نظیر از آوازخوانی محشر و دلنشین هوتن شکیبا + دلبری این بچه تمامی ندارد!