50 درصد سالمندان شهرستان بوشهر خدمات سلامتی دریافت کردند


50 درصد سالمندان شهرستان بوشهر خدمات سلامتی دریافت کردند

بوشهر- رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: تاکنون ۵۰ درصد از سالمندان ساکن در شهر و ۸۵ درصد در روستاهای شهرستان بوشهر خدمات تندرستی دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حبیبی نیا صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از سلامتی، رفع مشکلات مالی شامل درآمد و مسکن و تنهایی مهم‌ترین نیازهای سالمندان را تشکیل می‌دهد و نیاز است تا در برنامه‌ریزی برای حمایت اجتماعی سالمندان، مشکلات و بیماری‌های آن‌ها را در نظر گرفت تا باعث بهبود کیفیت زندگی آن‌ها شویم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار داشت: شهرستان بوشهر دارای ۲۴ هزار و ۵۹۶ سالمند است که این تعداد حدود هشت درصد از کل جمعیت ساکن را شامل می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۵۰ درصد از سالمندان ساکن در شهر و ۸۵ درصد در روستا که دارای پرونده الکترونیک در سامانه یکپارچه سیب هستند خدمات تندرستی را دریافت کرده‌اند.

حبیبی نیا بیان داشت: مراقبت‌های بهداشتی در راستای کمک به بهبود شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی که شامل غربالگری افسردگی و تغذیه، پیشگیری از عوامل خطر سقوط و عدم تعادل، شناسایی و طبقه‌بندی خطرپذیری سالمندان، پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی از طریق خطرسنجی و مراقبت ادغام یافته دیابت، فشارخون بالا و اختلالات چربی‌های خون است در مراکز خدمات جامع سلامت ارائه می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: پس از شناسایی سالمندان مبتلا به بیماری، مراقبت‌ها و پیگیری‌های مورد نیاز توسط پزشک، کارشناس تغذیه، کارشناس سلامت روان و مراقبین سلامت انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم حمله تند ریما رامین فر به نقی قبل از ساخت پایتخت 7 ! / همای پایتخت از بازی انصرا...