دانشجو قوه حرکات مدنی و اجتماعی جامعه است


دانشجو قوه حرکات مدنی و اجتماعی جامعه است

قزوین- دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: دانشجو قوه محرک و عامل فعالیت و حرکات مدنی و اجتماعی در جامعه بوده و هست.

امیرحسین عزیزی زیارانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جایگاه فعالیت سیاسی دانشجویان اظهار کرد: طبق گفته شهید بهشتی پیشوای حزب جمهوری اسلامی و تشکل جامعه اسلامی دانشجویان، دانشجو مؤذن جامعه است و اگر او خواب بماند نماز امت قضا می‌شود.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین بیان کرد: همانطور که بر همگان مبرهن است دانشجو قوه محرک فعالیت مدنی و اجتماعی در جامعه بوده و هست و به واسطه تخصص و علمی که در حوزه‌های گوناگون کسب کرده و نیز به سبب تأثیر گذاری و کارآمدی در زمینه‌های مختلف، فرزند جامعه بودن، داشتن ایده‌های نو و داشتن همراهی آحاد جامعه یارای تغییر و تحول و یا اعتراض به کاستی‌ها و نا رسایی‌ها را بیش از هر کس دیگر در جامعه داشته باشد.

وی افزود: البته این قدرت همانند شمشیر دو لبه است که اگر کنترل نشود و یا از سمت و سوی نا صوابی به آن جهت داده شود می‌تواند با برندگی مثال زدنی خویش، بنیان ایدئولوژیک جامعه را متزلزل کرده و نا دانسته آب به آسیابی بریزد که برای منافع ملت نخواهد چرخید.

این مسئول ابراز کرد: همواره معاندین نه تنها با نظام بلکه با هرچه که برخلاف منافعشان باشد به ستیز می‌پردازند که در این بین شاهد تلاش برای هدایت و ایجاد فضای مسموم برای دانشجویان هستیم.

وی ادامه داد: با وجود قدرت قشر دانشجو برای اصلاح مشکلات، کنترل جریانات و پیشروی در آنها، دور از منطق است که از این استعداد استفاده نشود و فضای فعالیت از آنها گرفته شود تا با سرخوردگی به سوی زمینه‌های فعالیت اغواگرایانه و کسانی برود که هیچ سنخیتی با ملت ندارند.

تلاش رسانه‌های معاند برای مسموم سازی فضای دانشگاه

عزیزی تاکید کرد: طبق بیانات امام خمینی (ره) اگر کنترلی بر فضای دانشگاه و خوراک علمی دانشجویان نباشد سبب مشکلاتی می‌شود که پیش از این هیچگاه مانند آن را ندیده‌ایم که البته همین اشاره و حتی با درجه بالاتر را در ادامه به حوزه‌های علمیه می‌فرمایند که اخیراً شبکه‌های معاند حتی با تقطیع این فیلم سعی در مسموم ساختن جو، سرخورده کردن دانشجویان و در نتیجه به وجود آوردن درگیری بین دانشجویان و مصادره حرکات آنها در راستای اهداف مطلوب خود را داشتند.

وی تصریح کرد: البته که ما به عنوان دانشجو همواره با وجود اعتقاد قلبی و التزام عملی به اسلام سعی در حفظ حریت خویش و عدم وابستگی به هر یک از سمت و سو ها داشته و باور داریم که این حریت گوهره نابی است که تحرکات دانشجویی را با تمام دیگر تحرکات متمایز می‌کند و این فرصتی است که به سبب وابستگی‌های مادی و یا دلبستگی و نزدیکی به افراد ممکن است دیگر کمتر در زندگی افراد اتفاق بیافتد و باید آن را غنیمت شمرد.

این مسئول تاکید کرد: از ویژگی‌های بارز قشر دانشجو همواره صراحت لهجه است که در بزنگاه‌هایی همچون اتفاقات اخیر همانطور که شاهد بودیم اکثر تشکل‌ها و جریانات دانشجویی با اعلام داشتن هرگونه اعتراض و یا سعی در اصلاح امور، مرزهای خویش را با کسانی که دستشان به خون ملت بی گناه ایران آغشته است مشخص کردند.

وی در پایان گفت: از مهمترین اقشار معاند در شرایط کنونی منافقین هستند که به صورت آشکارا به هر وسیله‌ای سعی داشتند جو را متشنج کرده و تلاش کردند تا حتی به وسیله جعل بیانیه و یا فراخوان انتشار انبوه آنها از سمت دانشجویان وضعیت را وخیم جلوه دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


 غریب‌آبادی: 28 زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند