هلال‌احمر به 980 حادثه‌دیده در استان زنجان امدادرسانی کرده است


هلال‌احمر به 980 حادثه‌دیده در استان زنجان امدادرسانی کرده است

زنجان-مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال‌ نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر این استان به ۹۸۰ نفر حادثه‌دیده متاثر از سوانح جاده‌ای، کوهستانی و شهری امدادرسانی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید قاسم موسوی، افزود: در این مدت ۴۰۹ مورد حادثه در استان زنجان اتفاق افتاده که از این تعداد بیشترین مورد سانحه جاده‌ای با ۳۳۵ مورد ثبت شده است.

وی تاکید کرد: در ۴۰۹ حادثه اتفاق افتاده، ۲۶۵۸ نفر آسیب دیده، ۸۸۰ نفر مصدوم و ۵۹ نفر نیز در صحنه حادثه و یا حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ادامه داد: ۴۶ نفر از مصدومان توسط عوامل امدادی هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل و ۴۳ نفر به صورت سرپایی درمان و ۴۷ نفر نیز اسکان داده شده است.

موسوی عنوان کرد: در این امدادرسانی‌ها ۷۵۹ تیم عملیاتی با ۲۰۵۶ نفر نجات‌گر، خدمات امدادی را شبانه‌روزی برای هم‌وطنان متأثر از حوادث ارائه داده‌اند.

وی یادآور شد: برای ارائه خدمات به حادثه‌دیدگان در ۴۰۹ حادثه استان زنجان ۳۲۸ دستگاه خودروی نجات، ۳۷۰ دستگاه آمبولانس و ۲۹ خودروی کمک‌دار به کارگیری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان تصریح کرد: پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر در مسیرهای ارتباطی این استان برای ارائه خدمات امدادی شبانه‌روزی فعالیت دارند.

موسوی از هموطنان خواست در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زایمانی که بین 4.5 میلیون وضع حمل یک بار اتفاق می افتد !