50 نقطه حادثه خیز در جاده‌های لرستان رفع و اصلاح شد


50 نقطه حادثه خیز در جاده‌های لرستان رفع و اصلاح شد

خرم‌آباد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از رفع و اصلاح ۵۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز دوشنبه در مراسم تکریم از فرهنگ یاران ایمنی و دهیاران نمونه ترافیکی استان لرستان با تبریک هفته نیروی انتظامی، ایمنی رانندگی و تلاش برای کاهش حوادث جاده‌ای را یک دغدغه ملی و نیازمند همدلی و همراهی پلیس، دستگاه‌های متولی و مسئولان ارشد استانی و ملی دانست.

وی با بیان اینکه باید در حوزه ایمنی راه‌ها اقدامات مؤثر صورت گیرد، گفت: نقش دهیاران به عنوان چشم بینا در ایمنی تردد روستایی بسیار مهم است و می‌طلبد که دهیاران در شناسایی عوامل تصادف و جلوگیری از تجاوز به حریم راه، آموزش و فرهنگ سازی ایمنی با پلیس و راهداری همکاری بیشتری داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص استان از نظر جغرافیایی و هزینه بالای احداث راه در مناطق کوهستانی، باید نسبت به رفع نقاط پر تصادف در محورهای روستایی اقدام شود که تاکنون ۱۰۵ نقطه پر تصادف در محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان شناسایی و نسبت به آشکارسازی و اصلاح بیش از ۵۰ نقطه اقدام شده است اما برای اصلاح تمام این نقاط و ارتقای ایمنی راه‌های استان نیازمند همکاری مسئولان استان در پیگیری و تخصیص اعتبارات هستیم.

شیروانی خواستار همکاری بیشتر صداوسیمای مرکز استان در بحث آموزش و فرهنگ سازی ایمنی شد و از اجرای طرح‌های آموزش ایمنی و ایمن سازی فیزیکی مطابق برنامه پیش بینی شده و فراتر از سال‌های قبل برای کاربران آسیب پذیر جاده‌ای خبر داد.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح اربعین حسینی و خدمات رسانی شایسته به زائران گفت: با توجه به شرایط استان لرستان و قرار داشتن در مسیر سه مرز مهران، خسروی و چذابه و از طرفی نقش استان به عنوان معین و پشتیبان مرز مهران با وجود کثرت تردد زائران در جاده‌های استان، سفرهای اربعین در سلامت کامل و بدون تصادف صورت گرفت.

بنا بر این گزارش، در این مراسم از دهیاران نمونه ترافیکی، فرهنگ یاران ایمنی و رانندگان قانونمند حمل و نقل عمومی و فعال در طرح اربعین حسینی تجلیل شد، در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، «محمد ایرانشاهی» رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بروجرد و «محمد واعظ» کارشناس ایمنی راه و حریم این اداره کل مورد تکریم قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم