اجرای 400 طرح پاکسازی در مناطق جرم خیز ایلام


اجرای 400 طرح پاکسازی در مناطق جرم خیز ایلام

ایلام-جانشین فرمانده انتظامی استانایلام با بیان اینکه مبارزه با سوداگران مرگ اولویت پلیس است، از اجرای ۴۲۳ طرح پاکسازی در نقاط آلوده و جرم خیز استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین نجفی در حاشیه امحاء مواد مخدر به مناسبت گرامیداشت هفته فراجا اظهار داشت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی مردم، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان و شهرستان‌های تابعه از ابتدای سال تا کنون طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را در سطح استان اجرا کردند.

وی افزود: پدیده شوم موادمخدر، خصوصاً مواد مخدر صنعتی، بیش از آنکه فعالیتی سوداگرانه، تجاری و اقتصادی در عرصه مافیای بین ‏المللی باشد، ابزاری مؤثر و راهبردی در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهان بر کشورهای در حال توسعه است.

جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام تغییر مصرف موادمخدر از سنتی به سمت مخدر صنعتی را تهدیدی برای جوانان و نوجوانان دانست و یادآور شد: وجود باورهای غلط در حوزه مواد روان‌گردان، پایین بودن سطح آگاهی خانواده‌ها و جوانان، عدم آشنایی خانواده‌ها از مهارت‌های زندگی بوی‌ژه نوع رفتار و ارتباط با فرزندان از عوامل گرایش به موادمخدر است.

وی، اعتیاد را بزرگ‌ترین معضل اجتماعی موجود در جامعه دانست و گفت: توجه به جرایم و آسیب‌های اجتماعی موضوعی است که باید به صورت ویژه در دستور کار همه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه قرار گیرد.

سرهنگ نجفی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۲۸۵ نفر معتاد دستگیر و ضمن تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده‌اند، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده فعالیت افراد در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر در سطح شهر، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش