اجرای کشت قراردادی در 9840 هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی


اجرای کشت قراردادی در 9840 هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی

اراک- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان مرکزی از اجرای کشت قراردادی در ۹ هزار و ۸۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد زاهدی اظهار کرد: کشت قراردادی محصولات کشاورزی در ۹ هزار و ۸۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی مرکزی در سال زراعی گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه کشت قراردادی پنبه در ۱۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی انجام شده است، گفت: این مقدار شامل ۴۰ هکتار در شهرستان دلیجان و ۱۰۰ هکتار در شهرستان ساوه توسط بخش خصوصی انجام شد.

زاهدی با اشاره به هدفگذاری برای اجرای این طرح در ۱۰ هزار هکتار محصول گندم در استان بود، ادامه داد: این طرح در ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی مرکزی با امضای قرارداد تعاون روستایی با فعالان این بخش اجرا شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: در کشت قراردادی بذر، کود، سم و بیمه محصولات کشاورزی توسط طرف قرارداد تأمین و پس از برداشت و تحویل محصول از مطالبات کشاورزان کم می‌شود.

زاهدی اضافه کرد: کشاورزی قراردادی از سال گذشته توسط دولت برای تأمین و ترغیب کشاورزان برای کشت محصولات استراتژیک از جمله شکر، جو، گندم و دانه‌های روغنی آغاز شد.

وی گفت: کشاورزی قراردادی سال گذشته با کشت گندم آغاز و اجرای این طرح در ۱۵ استان کشور توسط سازمان غله کشور و در بقیه استان‌ها با انعقاد قرارداد توسط تعاون روستایی اجرا شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: کشاورزی قراردادی امسال به بخش خصوصی واگذار و زمینه ورود کارخانجات آرد و صنایع تبدیلی برای انعقاد قرارداد با کشاورزان فراهم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی