هشدار سطح زرد صادر شد/ افزایش ارتفاع موج و اختلال در تردد دریایی


هشدار سطح زرد صادر شد/ افزایش ارتفاع موج و اختلال در تردد دریایی

بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش ارتفاع موج خلیج فارس و احتمال اختلال در ترددها و فعالیت دریایی گفت: از تردد قایق‌های صیادی و تفریحی پرهیز شود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت امروز تا روز پنجشنبه در برخی از ساعات با افزایش سرعت وزش بادهای شمال غربی، سواحل استان عمدتاً در بخشهای شمالی و مرکزی به نسبت متلاطم است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در ساعاتی از ظهر امروز تا اوایل شب دریا در فراساحل مناطق جنوبی با وزش بادهای شمالی مواج خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز بیان کرد: از امروز تا پنجشنبه شاهد وزش باد متوسط و گاهی نسبتاً شدید شمال غربی در برخی ساعات خواهیم بود.

وی از افزایش نسبی ارتفاع موج دریا خبر داد و بیان کرد: احتمال نفوذ گردوخاک فرامنطقه ای بر روی دریا و به ویژه سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر بندر دیلم تا مطاف وجود دارد.

مساعدی با اشاره به افزایش ارتفاع موج خلیج فارس و احتمال اختلال در ترددها و فعالیت دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خواستار احتیاط و گاهی خودداری از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل استان بوشهر شد.

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان غالباً صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و از اواخر وقت در مناطق شمالی و مرکزی افزایش سرعت باد با احتمال گردوخاک و فردا در مناطق جنوبی مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و از اواخر وقت در نواحی شمالی و مرکزی ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل جنوبی تا ۱۵۰ سانتیمتر و از اواخر وقت در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ و در فراساحل ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران ! / دستش را روی دست فیلمبردار گذاشت !