پدیده تغییر اقلیمی چهارمحال و بختیاری را با چالش مواجه کرده است


پدیده تغییر اقلیمی  چهارمحال و بختیاری را با چالش مواجه کرده است

شهرکرد- سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: بروز پدیده تغییر اقلیمی این استان را با چالش جدی مواجه کرده است.

خسرو کیانی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: بروز پدیده تغییر اقلیم در این استان، باعث جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف استان شد.

وی با اشاره به عبور چهارمحال و بختیاری از مرحله خشکسالی و ورود به تغییر اقلیم افزود: تابستان سال‌جاری با وقوع بارش‌های موسوم به مانسون و جاری شدن سیلاب در بخش‌های مختلف استان، خسارت‌های فراوانی به تأسیسات زیربنایی و روبنایی وارد شد.

کیانی تمرین سازگاری با شرایط موجود در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تصریح کرد: با توجه به کاهش شدید براندگی‌ها در این استان آمادگی لازم برای مقابله با انواع حوادث غیرمترقبه در فصل‌های مختلف وجود دارد.

وی با اشاره به تغییر بارش‌ها از برف به باران در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: به‌همین علت احتمال وقوع بارندگی‌های شدید در زمان کم، بروز خسارت‌ها و حوادث غیرمترقبه در این استان دارد.

کیانی تأکید کرد: تقویت و افزایش ماشین‌آلات، تجهیزات و امکانات مرتبط با بحران در چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تأکید کرد: هم‌اکنون بسیاری ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین مرتبط با مدیریت بحران در استان فرسوده شده و نیازمند نوسازی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا