بهترین مکمل برای دستگاه گوارش


مکمل های غذایی یکی از روش‌های مدرن در تأمین ریزمغذی‌های اساسی بدن است. در حال حاضر همه ما آگاه هستیم که خوردن ماست و غذاهای با فیبر بالا برای روده شما مناسب است؛ اما اگر دوره‌ای منظم پروبیوتیک ها و چربی به نظر نمی‌رسد که برای تأمین نیاز بدن شما...

مکمل های غذایی یکی از روش‌های مدرن در تأمین ریزمغذی‌های اساسی بدن است. در حال حاضر همه ما آگاه هستیم که خوردن ماست و غذاهای با فیبر بالا برای روده شما مناسب است؛ اما اگر دوره‌ای منظم پروبیوتیک ها و چربی به نظر نمی‌رسد که برای تأمین نیاز بدن شما کافی باشد، ممکن است بخواهید در مورد مصرف بعضی موارد اضافی در این مورد فکر کنید.

کاهش سطح کلسترول خون، کاهش چربی شکم، متناسب شدن اندام، کاهش بی‌خوابی و بیشتر، به‌طور طبیعی مواردی است که می‌تواند با مصرف این موارد تأمین شود که برای سلامتی و بهروزی افراد فوق‌العاده است. همچنین به نظر می‌رسد بسیاری از مکمل‌های غذایی و داروهای طبیعی وجود دارد که می‌تواند به دستگاه گوارش شما کمک کند و از ناراحتی‌هایی مانند گرفتگی، حالت تهوع، نفخ، اسهال و یبوست جلوگیری کند. در اینجا پنج گزینه خوب وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

زنجبیل

واقعیت جالب این است که دستگاه گوارش شما از یک حرکت پمپاژ مانند به نام پرستالیس را برای انتقال مواد غذایی از طریق روده خود استفاده می‌کند؛ اما اگر ریتم از حالت بی‌اختیار بیرون بیاید، می‌توانید باعث شود که شما با مشکلات گوارشی روبرو شوید.

علی میلر، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب تغذیه: غذا به‌عنوان یک درمان برای سلامتی بهینه توضیح می‌دهد: ” مصرف بیش‌ازحد غذا می‌تواند باعث تهوع، استفراغ و اسهال شود، درحالی‌که کمبود مصرف می‌تواند باعث یبوست شود.” این‌جایی است که زنجبیل وارد می‌شود.

این گیاه باریشه‌ای تند حاوی ترکیبات gingerol و shogaol و از بهترین مکمل‌های غذایی برای کمک به حفظ حرکات پمپاژ ثابت در دستگاه گوارش انسان است، بنابراین غذای شما با سرعت زیادی نرم و روان و حتی هضم می‌شود. میلر می‌گوید: ریشه زنجبیل تازه را در آب گرم برای ایجاد چای قرار داده و یا اضافه کردن زنجبیل تازه رنده شده خود آن را طبخ کنید.

بهترین مکمل برای دستگاه گوارش

پوست جو ریز شده

از خواص پوست جو ریز شده این است که باعث تسریع در بهبودی فرد در گلودرد است و همچنین به‌عنوان تسکین‌دهنده می‌تواند به معده شما کمک کند. منشا گیی، پزشک متخصص و بنیان‌گذار مجتمع پزشکی و سلامت جامع پرانا دراین‌باره توضیح می‌دهد که بافت نرم مانند ژله‌ای آن به ناحیه التهابی روده وارد می‌شود و یک مانع فیزیکی برای محافظت از دستگاه گوارش شما در مقابل سایش ناشی از عبور مواد غذایی و مواد دفعی است.

او می‌گوید: ” یک پانسمان برای روده فکر کنید که سطوح داخلی بدن را ترمیم می‌کند”.

گیی می‌گوید: پوست جو مخصوصاً برای مشکلات التهابی مانند اسهال، ریفلاکس معده و مری، بیماری التهابی روده، سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) و بیماری کرون می‌تواند مفید باشد. به‌سرعت یک قاشق چای‌خوری پودر آن را هم بزنید و با یک لیوان آب گرم در دمای اتاق به‌صورت سه بار در روز (مخلوط در عرض یک یا دو دقیقه به ژل تبدیل می‌شود) یا آن را به همراه بلغور جو دوسر مصرف کنید.

دانه رازیانه

در برخی از فرهنگ‌ها به‌طور سنتی از یکی از بهترین مکمل های غذایی یعنی دانه‌های رازیانه را پس از یک وعده غذایی سنگین برای تحریک هضم استفاده می‌کنند. میلر می‌گوید: دلایل خوبی برای مصرف آن وجود دارد: دانه‌های رازیانه حاوی روغن‌های فرار هستند که می‌توانند در بهبود هضم، گرفتگی و کرامپ های شکمی و نفخ کمک کنند؛ اما اگر از سوزش معده رنج می‌برید، توجه داشته باشید: همین ترکیبات می‌توانند باعث ایجاد تورم درمری شود و احتمال ریفلاکس در شما افزایش می‌یابد.

دانه‌های رازیانه را در یک کتری تا زمان دم کشیدن قرار داده و پس از غذا از آن میل نمایید. نیم قاشق چای‌خوری برای این منظور مناسب است.

سرکه سیب از مکمل‌های غذایی مفید

معده شما از اسید هیدروکلریک به عنوان یکی از بهترین مکمل‌های غذایی برای تجزیه غذا به مولکول‌های کوچک استفاده می‌کند، بنابراین مواد مغذی را می‌توان توسط روده کوچک خود جذب کرد؛ اما اگر سطح اسید معده شما کم باشد (که می‌تواند منجر به پیری، استرس یا مصرف آنتی‌اسیدها شود)، غذا نمی‌تواند به‌طور مناسب هضم شود. میلر می‌گوید که برای بدتر شدن این وضعیت، سطوح بسیار کم اسید می‌تواند دستگاه گوارش شمارا به یک منطقه پرورش برای باکتری‌های بد تبدیل کند.

ازآنجاکه سرکه سیب بسیار اسیدی است، سرکه سیب سرخ (ACV) برای حمایت از سطوح اسید معده مفید است. میلر می‌گوید بهتر است از یک قاشق غذاخوری باکیفیت بالا از ACV ارگانیک در یک اونس آب در دمای اتاق مخلوط‌ کنید. او می‌گوید: “اولین چیزی که در صبح یا قبل از یک وعده غذایی سنگین برای تحریک سیستم گوارشی می‌توانید انجام دهید، این مورد است”.

بهترین مکمل برای دستگاه گوارش

بتایین هیدروکلراید

مطمئناً، این نام ممکن است شبیه چیزی است که شما در آزمایشگاه یک دانشمند دیوانه می‌توانید پیدا کنید؛ اما بتایین هیدروکلراید فقط فرم تکمیلی اسید هیدروکلریک است یعنی اسیدی گوارشی که در حال حاضر در معده شما است.

میلر دراین‌باره می گویدمی گوید: مانند ACV، این اسید که از مکمل‌های غذایی مفید است می‌تواند هضم سالم را با فراهم آوردن سطوح مناسب اسیدیته معده و ایجاد تعادل در آن تحریک کند. چگونه می‌توان آن را مصرف کرد؟ بتایین هیدروکلراید از مواد مغذی قوی است و می‌تواند باعث سوزش یا ایجاد تخریب در معده شما شود، مخصوصاً اگر شما زخم‌های گوارشی داشته باشید. گیی می‌گوید: بنابراین شما فقط باید تحت هدایت پزشک از این ماده استفاده کنید. او می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا این مکمل گوارشی مناسب برای شما است و همچنین به چه میزان از آن باید مصرف کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل