عامل 40 درصد آلودگی شهرها ناوگان حمل ونقل است


عامل 40 درصد آلودگی شهرها ناوگان حمل ونقل است

تبریز- مدیرعامل صندوق ملی حفاظت محیط زیست کشور گفت: منبع و عامل ۴۰ درصد آلودگی شهرها ناوگان شهری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد انجم شعاع عصر سه شنبه در جلسه مشترک اتاق بازرگانی تبریز با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تبریز افزود: باتوجه به مطالعات انجام شده منبع ۴۰ درصد آلودگی، ناوگان شهری اعلام شده است، تاکسی‌های بالای ۲۰ سال قدمت باید نوسازی شوند و سازمان محیط زیست موظف شد تا مصرف سوخت را کاهش و استانداردهای محیط زیستی را رعایت کند.

وی ادامه داد: از تشکیل صندوق مشترک اتاق بازرگانی و صندوق محیط زیست نیز استقبال می‌کنیم تا با اولویت بندی و تجدید منابع پروژه‌ها را با همکاری بخش خصوصی اجرا کنیم.

نباید به بهانه حفظ محیط زیست، صنعت و معدن را متوقف کنیم

محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز اضافه کرد: یکی از مقوله‌های مهم، محیط زیست است اما قرار نیست به بهانه محیط زیست صنعت، معدن و تولید را متوقف کنیم و از آن سمت طوری عمل کنیم که داشته‌های طبیعی خود را از بین ببریم.

عامل 40 درصد آلودگی شهرها ناوگان حمل ونقل است

وی ادامه داد: ساختار قوانین محیطی زیست ما به صورت یک پک سنتی است که چندان کاربردی ندارد، برای محیط زیست نباید شعاع تعیین کرد، باید شاخص تعریف شود، قوانین معطوف به صنعت و محیط زیست باید بازنگری شود درحالیکه در کشور ما نگاه فاصله محور و فیزیکی بر مصوبات و دستورالعمل‌ها غالب است که کار ما را سخت‌تر کرده است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های تولیدی و صنعتی و خود را اکنون نمی‌توانیم ارائه کنیم و حتی با کمبود زمین برای واحدهای تولیدی مواجه هستیم، باید در حوزه محیط زیستی شاخص‌ها را لحاظ کنید.

کلامی خاطرنشان کرد: دریاچه ارومیه برای تمام آذربایجانی‌ها مسئله مهمی است، عنایت داشته باشید اگر اعتباری را که سهم مطالعات شده در دریاچه صرف می‌کردند، حجم آب بیشتر می‌شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اعمال محدودیت های تردد در تبریز