هیاتی از بغداد برای رایزنی درباره حملات ایران به اقلیم کردستان به تهران می‌آید


هیاتی از بغداد برای رایزنی درباره حملات ایران به اقلیم کردستان به تهران می‌آید

قرار است یک هیاتی عراقی به ریاست قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی این کشور به ایران بیاید.

وزیر خارجه عراق اعلام کرد که هیاتی از این کشور به ریاست مشاور امنیت ملی به ایران سفر خواهد کرد و درخصوص حملات اخیر ایران به مواضع تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، برخی نمایندگان عراقی روز گذشته (سه شنبه) نشستی مشترک با فواد حسین، وزیر خارجه این کشور درخصوص حملات اخیر ایران به مواضع تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق برگزار کردند.

به نقل از بخش اطلاع رسانی پارلمان عراق، فواد حسین در این جلسه به اقدامات وزارت خارجه در واکنش به اقدامات ایران پرداخت و گفت که این وزارت در ابتدا سفیر ایران را احضار کرد و یادداشت اعتراضی شدید الحنی داد، بعد از آن در روز پنجشنبه گذشته در مقر وزارت خارجه عراق دیداری با یک هیات ایرانی انجام شد و درمورد چگونگی ایجاد راه حل برای پایان دادن به نقض حاکمیت عراق رایزنی شد.

وی تاکید کرد که قرار شد یک هیاتی عراقی به ریاست قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی این کشور به ایران برود تا مباحثات در این خصوص ادامه داشته باشد.

فواد حسین همچنین گفت که بغداد یادداشت اعتراضی به سازمان ملل فرستاده است و خواستار توقف حملات ایران و ترکیه به عراق شده است.

بر اساس این گزارش، کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق به ریاست محسن المندلاوی، معاون اول رئیس پارلمان روز سه شنبه نشستی با فواد حسین، وزیر خارجه این کشور برگزار کرد و حملات اخیر به مواضع تروریست‌ها در اقلیم کردستان را بررسی کردند.

روز دوشنبه نیز کمیته روابط خارجی پارلمان عراق اعلام کرده بود که فواد حسین، وزیر خارجه این کشور به منظور بررسی حملات اخیر ایران به مواضع تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق و همچنین حملات ترکیه به این منطقه هفته آینده به پارلمان می‌رود.

بخش اطلاع رسانی پارلمان عراق اعلام کرد که کمیته روابط خارجی پارلمان عراق به ریاست عامر الفائز نشستی در این خصوص برگزار کرد و اعضای این کمیته تصمیم گرفتند که وزیر خارجه این کشور هفته آینده برای بررسی این حملات در پارلمان حاضر شود.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در جلسه اخیر این پارلمان دستور داده بود که کمیسیون‌های امنیت و دفاع و روابط خارجی، یک کمیته مشترک در راستای بررسی حملات اخیر ایران به مواضع تروریست‌ها در شمال عراق تشکیل دهند.

جلسه پارلمان عراق روز شنبه به ریاست محمد الحلبوسی، رئیس این پارلمان و حضور ۱۹۸ نماینده برگزار شد.

در این جلسه مساله حملات اخیر ایران به مواضع تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق مورد بررسی قرار گرفت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاله ی خودرو