گادوین منشا به دنبال گلی تاریخی‌تر‌ از جدال الدحیل/ با خطرناک‌ترین ستاره نارنجی علیه پرسپولیس


گادوین منشا به دنبال گلی تاریخی‌تر‌ از جدال الدحیل/ با خطرناک‌ترین ستاره نارنجی علیه پرسپولیس

بازگشت مهاجم نیجریه‌ای به استادیوم آزادی و در تقابل با پرسپولیس می‌تواند یکی از اتفاقات ویژه هفته باشد.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از دو هفته ناکامی در دستیابی به پیروزی، بازیکنان و اعضای تیم پرسپولیس با انگیزه‌هایی ویژه آماده جدال با مس رفسنجان خواهند شد. تیمی که در این فصل با جذب نفرات مدنظر امیدوار است به رتبه فصول اخیرش را ارتقا بخشد و به نتایج خوبی دست یابد. مطمئنا دیدار مقابل پرسپولیس و کسب نتیجه از این جدال می‌تواند شرایط را کاملا به سود آنها کند.

در میان نفراتی که در دو تیم حضور دارند اما تقابل ویژه‌ای را باید پیش‌بینی کرد؛ گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای، در این فصل هرچند نتوانسته در نقش فصل گذشته‌اش به عنوان قاتل دروازه‌ها ظاهر شود اما یکی از باانگیزه‌ترین نفرات در اردوی محمد ربیعی در تقابل با پرسپولیس خواهد بود.

گادوین منشا که در پیکان و تحت هدایت مجید جلالی چهره شد، خیلی زود مورد توجه پرسپولیسی قرار گرفت که مهدی طارمی را به عنوان ستاره در خط حمله خود داشت. اتفاقی که ماجراهای جدیدی را پیش پای این مهاجم پرحاشیه اما گلزن قرار داد.

او که فصل قبل در جدال آقای گلی قافیه را به مهدی طارمی باخته بود، با این ادعا که در تیمی هجومی مثل پرسپولیس که به خوبی هم مهاجمانش تغذیه می‌شود، شرایط آقای گلی آسان‌تر است پا به این تیم گذاشت. اتفاقی که باعث شد تا از همان ابتدا با جو داخلی سنگینی در این تیم مواجه شود و سیامک نعمتی که در دوره حضور در پیکان با وی هم‌تیمی بود، به صمیمی‌ترین و شاید تنهاترین دوست او در پرسپولیس تبدیل شد. ماجرا البته به همین جا ختم نشد و اعتراض او به پاس ندادن بازیکنان و هدف قرار دادن مهدی طارمی باعث شد تا حتی هواداران پرسپولیس نیز همراه وی شوند و نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند. البته خیلی زود با جدایی مهدی طارمی ماجرا پایان یافت و او و علی علیپور در این تیم رقیب شدند.

منشا در دوره حضورش در پرسپولیس گل‌های ویژه‌ای برای این تیم زد اما شاید خاطره‌انگیزترین آنها مقابل الدحیل در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان و درست جایی که همه ناامید شده بودند، باشد. یک فرار دیدنی از میانه زمین و عبور از دو بازیکن حریف و در نهایت جا گذاشتن دروازه‌بان و باز کردن دروازه حریف و صعود سرخ‌ها. اما او که حواشی‌اش همیشه به فوتبالش چربیده و یا شاید اگر غیرمنصافه بخواهیم بگوییم برابر بوده، این‌بار تصمیمی جنجالی گرفت.

یاغی نیجریه‌ای علیه پرسپولیس
بعد از بازیکنانی مثل هوار ملامحمد و الونگ الونگ این گادوین منشا بود که در تصمیمی جنجالی به عنوان خارجی پرسپولیسی راهی اردوگاه رقیب شد. زمانی که پرسپولیس نسبت به تمدید قرارداد با منشا تمایلی از خود نشان نداد، استقلال پا جلو گذاشت و او توانست راهی تیم رقیب شود و به عنوان یاغی جدید معرفی شود. این در حالی بود که این مهاجم نیجریه‌ای با قراردادی دو ساله به پرسپولیس پیوسته بود و با توجه به عدم تمایل برانکو برای ادامه همکاری، باشگاه پرسپولیس در توافق با منشا با پرداخت 127هزار دلار شرایط فسخ قرارداد را فراهم ساخت.

گادوین منشا به دنبال گلی تاریخی‌تر‌ از جدال الدحیل/ با خطرناک‌ترین ستاره نارنجی علیه پرسپولیس

محرومیت جنجالی بابت کشیدن مو
منشا در دوره حضورش در استقلال نیز دست از حاشیه‌سازی برنداشت؛ زمانی که این تیم در اهواز حضور یافته بود در شرایطی که با گل خود توانست تیمش را برنده جدال با فولاد کند، در زمان خروج از استادیوم با درگیری با یکی از هواداران در اعتراض به کشیده شدن موهایش! با رای کمیته انضباطی با محرومیت مواجه شد. منشا در پایان محرومیتش و پیش از جدال با پدیده مشهد در اعتراض به عدم حضورش در ترکیب، جلسه فنی فرهاد مجیدی را ترک می‌کند تا با خشم سرمربی استقلال مواجه شود و در اختیار کمیته انضباطی باشگاه قرار بگیرد.

ماجرای پنالتی جنجالی که در دربی نزد
اما شاید یکی از اتفاقات جالب دوران حضورش در استقلال، روزی است که مقابل پرسپولیس قرار گرفت و از بالاترین انگیزه برخوردار بود. استقلال در جریان این بازی صاحب یک موقعیت پنالتی می‌شود و در شرایطی که منشا آمادگی خود را برای زدن این ضربه به همراهی آیاندا پاتوسی اعلام می‌کند، اما مهدی رحمتی به عنوان کاپیتان وقت آبی‌ها پنالتی را به فرشید اسماعیلی می‌دهد.

گادوین منشا به دنبال گلی تاریخی‌تر‌ از جدال الدحیل/ با خطرناک‌ترین ستاره نارنجی علیه پرسپولیس

جدایی به مقصد عجمان
منشا نتوانست در استقلال هم قراردادش را به پایان برساند و در شرایطی که با قراردادی یک سال و نیمه به جمع آبی‌ها پیوسته بود، در جدایی زودهنگام راهی لیگ امارات شد و به تیم عجمان پیوست. این قرارداد هم البته با پایان خوبی همراه نبود تا او خیلی زود بار دیگر به ایران بازگردد و این‌بار با اعتماد امیر قلعه‌نویی پیراهن گل گهر را بر تن کند.

منشا همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در اولین فصل حضورش توانست در نقش گلزن اول سیرجانی‌ها ظاهر شود اما در دومین فصل با توجه به ناکامی که داشت از سوی قلعه‌نویی در لیست تمدید قرار نگرفت و این‌بار پیشنهاد دیگر تیم کرمانی یعنی مس رفسنجان را پذیرفت. جایی که توانست بار دیگر در اولین فصل حضورش به عنوان پنالتی زن اول تیم، در نهایت عنوان آقای گلی را نیز از آن خود کند.

رد پیشنهاد پرسپولیس و توافق با آقای رییس
در شرایطی که پرسپولیس به شدت دنبال مهاجمی گلزن بود، یحیی گل محمدی رضایت به جذب گادوین منشا داد. مذاکرات بین طرفین یک هفته به طول انجامید و در شرایطی که تصور می‌شد او بار دیگر پیراهن شماره 90 خود را در این تیم سفارش دهد، ورق برگشت و بار دیگر راهی رفسنجان شد و پای برگه تمدید قرارداد را امضا کرد. جایی که مدیران این تیم مدعی شدند که او نتوانسته به درخواست رییس (محمد ربیعی) برای ادامه همکاری پاسخ مثبت دهد و بحث مالی در این میان وسط نبوده است.

گادوین منشا به دنبال گلی تاریخی‌تر‌ از جدال الدحیل/ با خطرناک‌ترین ستاره نارنجی علیه پرسپولیس

تقابل دوباره به امید اولین گل
گادوین منشا اکنون دوباره به پرسپولیس رسیده است. جایی که انگیزه دوباره‌ای برای درخشش مقابل این حریف پیش روی خود دارد؛ او با رد پیشنهاد پرسپولیس و در شرایطی که برخلاف انتظار رفسنجانی‌ها نتوانسته در نقش گلزن فصل گذشته ظاهر شود، می‌خواهد همه چیز را دوباره به نفع خود تغییر دهد. منشا که فصل گذشته پنالتی زن اول تیمش بود، این‌بار در فصل بیست و دوم هر دو پنالتی به دست آمده تیمش را هدر داده و نتوانسته گلی به نام خود کند. شاید جدال حیثیتی مقابل پرسپولیس بتواند بار دیگر جواهر نیجریه‌ای محمد ربیعی را به سر صحنه نقش اول بازگرداند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...