با این قابلیت مخفی گوشی های سامسونگ، حالت تیره را در کل برنامه‌ها فعال کنید


با این قابلیت مخفی گوشی های سامسونگ، حالت تیره را در کل برنامه‌ها فعال کنید

گوشی های سامسونگ دارای یک قابلیت مخفی هستند که کل برنامه‌ها را مجبور به استفاده از حالت تیره می‌کند. Dark Mode فشار روی چشم در شب را کم می‌کند.کاربران گوشی‌های هوشمند که تقریباً کل روز را از گوشی خود استفاده می‌کنند، در پایان روز چشم‌های بسیار...

گوشی های سامسونگ دارای یک قابلیت مخفی هستند که کل برنامه‌ها را مجبور به استفاده از حالت تیره می‌کند. Dark Mode فشار روی چشم در شب را کم می‌کند.

کاربران گوشی‌های هوشمند که تقریباً کل روز را از گوشی خود استفاده می‌کنند، در پایان روز چشم‌های بسیار خسته‌ای خواهند داشت. در بسیاری از موارد که روشنایی صفحه نمایش گوشی زیاد همیشه روی حالت زیاد تنظیم شده باشد، استفاده مستمر می‌تواند باعث آسیب رساندن به چشم شما شود. شرکت‌های گوشی‌ساز برای کمک به مدیریت این مشکل امکاناتی را به محصولات خود اضافه کرده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد برای تغییر وضعیت نمایشگر گوشی خود، زمانبندی‌های خودکار را تنظیم کنند. گوشی های گلکسی سامسونگ هم دارای یک قابلیت مخفی هستند که تمام برنامه‌ها را مجبور به اجرا روی حالت تیره می‌کند.

تغییر گوشی اندرویدی به حالت تیره، مزایای بسیار خوبی برای سلامت چشم شما دارد. جدا از اینکه می‌تواند فشار روی چشم‌ها را بکاهد، باعث افزایش عمر باتری گوشی نیز خواهد شد. علاوه بر این وقتی در محیط‌های تاریک یا شب، در اماکن عمومی قصد استفاده از گوشی هستید، روشنایی کمتر صفحه باعث مزاحمت کمتری خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

چرا بهتر است از حالت تاریک یا دارک مود در گوشی اندرویدی خود استفاده کنیم؟

بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی از ظرفیت Dark Mode برخوردارند که به شما اجازه می‌دهد رابط کاربری آن‌ها را با یک تم تاریک ببینید. با این حال برخی از برنامه‌ها به صورت پیش‌فرض روی تم روشن تنظیم شده‌اند که از رنگ‌های روشن یا سفید برای پس زمینه رابط کاربری خود استفاده می‌کنند و کل روز هم بدون تغییر می‌مانند. اگر از گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌کنید و می‌خواهید که دارک مود در تمام برنامه‌ها فعال شود، با دو تنظیم ساده می‌توانید این تغییر را در کل سیستم عامل گوشی اعمال کنید.

فعال کردن حالت تیره برای کل برنامه‌ها در گوشی های سامسونگ

گوشی‌های Galaxy سامسونگ دارای ویژگی “Force Dark mode” است که در منوی تنظیمات توسعه‌دهندگان مخفی شده است. اگر این ویژگی فعال شود، تمام برنامه‌های نصب شده در گوشی را مجبور به استفاده از یک تم تیره می‌کند، حتی آن‌هایی که به صورت ذاتی فاقد این ویژگی هستند. اما برای دسترسی به این قابلیت، شما ابتدا باید منوی “Developer options” را روی گوشی خود فعال کنید. برای فعال کردن آن مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد بخش تنظیمات گوشی خود شده و روی گزینه About phone یا About device بزنید.
  2. گزینه System information را لمس کنید.
  3. ۷ بار روی گزینه Build number ضربه بزنید، سپس از شما رمزعبور گوشی‌تان خواسته می‌شود تا منوی Developer options فعال شود.
با این قابلیت مخفی گوشی های سامسونگ، حالت تیره را در کل برنامه‌ها فعال کنید

اگر این کار را درست انجام داده باشید، اکنون گزینه Developer options به صفحه تنظیمات گوشی شما اضافه شده است. برای دسترسی به آن کافیست در صفحه تنظیمات وارد بخش General شوید. اکنون می‌توانید قابلیت Force Dark mode را روی گوشی خود فعال کنید. گوشی شما باید حداقل به اندروید ۱۰ مجهز باشد. اگر این شرایط را دارید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد تنظیمات شده و روی Developer options بزنید. اگر آن را نمی‌بینید،‌ در صفحه General به دنبال آن بگردید.
  2. به پایین صفحه آمده و در بخش Hardware accelerated rendering، گزینه Force Dark mode را به حالت فعال دربیاورید.
با این قابلیت مخفی گوشی های سامسونگ، حالت تیره را در کل برنامه‌ها فعال کنید با این قابلیت مخفی گوشی های سامسونگ، حالت تیره را در کل برنامه‌ها فعال کنید

برای آن که مطمئن شوید حالت تیره در گوشی سامسونگ شما به درستی اعمال شده، شما همچنین باید Dark Mode را از تنظیمات سریع گوشی خود با دو انگشتی کشیدن پایین صفحه نمایش، فعال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه