چراغ الدین: دشمنان و در راس آن آمریکا اسلام را نشانه رفته اند


چراغ الدین: دشمنان و در راس آن آمریکا اسلام را نشانه رفته اند

مولوی پیر سید چراغ الدین شاه؛ مدیر حوزه علمیه "جامعه سراجیه نظامیه" در شهر راولپندی گفت: امام خمینی (ره) به عنوان سمبل وحدت نقش مهمی در تقویت صفوف اتحاد پیروان مذاهب مختلف اسلامی داشتند به نحوی که ما پیامدهای مثبت آن را در زمان کنونی مشاهده می کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مدمولوی پیر سید چراغ الدین شاه؛ مدیر حوزه علمیه "جامعه سراجیه نظامیه" در شهر راولپندی پاکستان با بیان استقبال مسلمان پاکستان از اعلام هفته وحدت از سوی امام خمینی(ره) گفت: مردم مسلمان شیعه و سنی در پاکستان در ایام ماه ربیع الاول میلاد با سعادت پیامبر ختمی مرتبت (ص) را با شکوه فراوانی جشن میگیرند.

وی با انتقاد از سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران گفت: امریکا رژیمی منافق است آنها به بهانه های مختلف در صدد نا امن کردن منطقه از جمله ایران هستند و اسلام را نشانه رفته اند.

مدیر حوزه علمیه جامعه سراجیه نظامیه با بیان آیاتی چند از کلام الله مجید گفت: خداوند در قرآن به مسلمانان گفته است که "یهود و نصارا" نمیتوانند دوست مسلمانان باشند و مسلمانی که با آنها دوستی کنند یقینا همرنگ یهودیان و مسیحیان می شوند. وی از اقدامات برخی حاکمان کشورهای اسلامی در دوستی با آمریکا و رژیم صهیونیستی اظهار تاسف کرد و گفت: مسلمانان نسبت به این تحرکات هوشیار هستند و این اقدامات را با توجه به اعتقادات مذهبی خود نمی پسندند و آنرا را رد می کنند.

مولوی پیر سید چراغ الدین شاه همچنین نقش خانه فرهنگ ایران در راولپندی در تقویت اتحاد بین مذاهب اسلامی را مهم دانست و گفت: قبلا در برنامه های متعدد که از سوی خانه فرهنگ برگزار شده بود شرکت کرده ام و دو بار هم به ایران سفر کرده ام.

وی همچنین ارادت قلبی خود را به انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد و افزود: دشمنان اسلام این روزها جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند.

وی با بیان اینکه اجداد وی از نسل حضرت امام رضا(ع) می باشند گفت: همانطور که پیامبر گرامی اسلام فرمودند ایمان هیچ مسلمانی بدون اعتقاد قلبی به اهل بیت(ع) کامل نمی شود؛ در همین راستا اهل سنت در پاکستان همانند شیعیان اعتقاد قلبی به اهل بیت(ع) دارند.

مولوی چراغ الدین شاه در ادامه افزود: ابو حنیفه که امام اهل سنت است و اکثریت اهل سنت جهان نیز به ایشان گرایش دارند از شاگردان امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) بودند و مالکی امام دیگر اهل سنت نیز با دستان باز نماز میخواند و پیروان ایشان نیز اکنون با دستان باز نماز میخوانند بنابراین اختلافات بسیار اندکی بین شیعه و سنی وجود دارد که نباید به آن پرداخته شود.

فرامرز رحمان زاد با حضور در "جامعه سراجیه نظامیه" با اشاره به تمایل جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط در همه حوزه ها با کشورهای اسلامی و منطقه ای گفت: حضرت آیت الله خامنه ای؛ رهبر جمهوری اسلامی ایران هر نوع اهانت به مقدسات اهل سنت را حرام اعلام کرده و ایشان همان مسیری را ادامه می دهند که امام خمینی (ره) از قبل تعیین کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: غرب و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی در چهار دهه با استفاده از عوامل خود سعی می کند اختلافات جزئی و فقهی بین شیعه و سنی را بزرگنمایی کرده، منطقه را به آشوب بکشاند اما همه این اقدامات بویژه در پاکستان به دلیل هوشیاری و درایت مسلمانان نقش بر آب شده است.

وابسته فرهنگی کشورمان همچنین از نقش محوری جامعه سراجیه نظامیه در ترویج وحدت تقدیر کرد و از پیر چراغ الدین برای شرکت در برنامه های خانه فرهنگ دعوت به عمل آورد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا