امام جمعه بیروت: دشمنان با تفرقه بین مسلمانان درصدد مقابله با اسلام هستند


امام جمعه بیروت: دشمنان با تفرقه بین مسلمانان درصدد مقابله با اسلام هستند

امام جمعه بیروت با اشاره به اینکه دشمنان اسلام راه مقابله با ما را ایجاد تفرقه می‌دانند، گفت: مسلمانان چالش‌های بسیاری در برابر استکبار دارند که جز با وحدت این مشکلات مرتفع نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدعلی فضل‌الله، امام جمعه بیروت در افتتاحیه سی‌وششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به نقش ایران اسلامی در وحدت بین جوامع اسلامی اظهار داشت: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای ایجاد وحدت بین مسلمانان تلاش کرد و وارد میدان شد تا از این طریق وحدت در جوامع اسلامی شکل گیرد و دنیای اسلام از دست نظام سلطه و استکبار خارج شود.

وی درباره مسأله فلسطین و رسیدن به صلح جهانی، تصریح کرد: آزادسازی قدس شریف از اهداف مشترک مسلمانان است و تا رسیدن به این هدف نباید دست از تلاش برداشت. جمهوری اسلامی ایران از همان زمان پیروزی بر ظلم، این هدف را پیش گرفت و برای محقق شدن آن اقدام کرد که البته برپایی چنین کنفرانس‌هایی با حضور شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی جهان اسلام می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام فضل‌الله با بیان اینکه مسلمانان چالش‌های بسیاری در برابر استکبار دارند که جز با وحدت این مشکلات مرتفع نخواهد شد، تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم که استکبار جهانی و رژیم اشغالگر قدس به اهداف خود برسد و با ایجاد فتنه و تفرفه بین جوامع اسلامی ما را از هم جدا کند. ما همه یک دین مشترک داریم که باید به آن توسل جوییم و از تفرقه بپرهیزیم.

این عالم برجسته لبنانی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام راه مقابله با ما را ایجاد تفرقه می‌دانند و برای رسیدن به اهداف خود نیز از هیچ کوششی فروگذار نیستند، ادامه داد: وحدت برای ما یک راهبرد اصلی است که باید به آن به صورت ویژه عمل کنیم، چرا که تنها راه نجات از جنگ، سستی، تفرقه، همان وحدت است. البته وحدت به معنای قبول همه اصول و اعتقادات مذاهب اسلامی مختلف یا اصرار بر برتری یکی بر دیگری نیست. بلکه ما باید در کنار ادب و قبول اختلافات، بر آنچه اشتراک داریم تکیه کنیم.

امام جمعه بیروت با بیان اینکه باید به همه گرایش‌ها و مذاهب اسلامی احترام گذاشت، افزود: دین اسلام دین محبت و دوستی است و باید ما این امر مهم را نیز با ایجاد وحدت به سایر جهانیان اثبات کنیم و از تفرقه و جنگ به صورت جدی بپرهیزیم تا به سعادت برسیم. البته کشورهای اسلامی امکانات و توانمندی‌های خوبی دارند که اگر متحد شوند، می‌توانند که فلسطین اشغالی را از چنگال دشمن خارج کنند و اسرائیل غاصب را نابود سازند.

پایان پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها