اخطار شرکت انتقال گاز به متجاوزان حریم خطوط لوله در شمال کشور


اخطار شرکت انتقال گاز به متجاوزان حریم خطوط لوله در شمال کشور

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محی‌الدین مفخمی، در این باره گفت: خطوط لوله گاز کشور از ﺷﺮﯾﺎن‌های ﻣﻬﻢ اﻗﺘﺼﺎدی و از ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‌ﻫﺎی ارزﺷﻤﻨﺪ ﻣﻠـﯽ هستند و حفظ و نگهداری از حریم این خطوط اهمیت بالایی دارد، از این رو به دلیل شرایط...

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محی‌الدین مفخمی، در این باره گفت: خطوط لوله گاز کشور از ﺷﺮﯾﺎن‌های ﻣﻬﻢ اﻗﺘﺼﺎدی و از ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‌ﻫﺎی ارزﺷﻤﻨﺪ ﻣﻠـﯽ هستند و حفظ و نگهداری از حریم این خطوط اهمیت بالایی دارد، از این رو به دلیل شرایط جغرافیایی خاص شمال کشور و وجود جنگل، کوه و رودخانه‌های خروشان، مشکلات نگهداری و صیانت از حریم خطوط لوله در منطقه ۹ بسیار دشوارتر است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی اراضی و تراکم جمعیت در منطقه و عبور خطوط لوله از مجاورت اراضی کشاورزی و مسکونی، تجاوز به حریم خطوط لوله گاز را در این منطقه نسبت به مناطق دیگر چند برابر کرده است، افزود: در ۶ ماهه نخست امسال، ۱۴ هزار و ۸۱۴ مورد بازدید از مسیر خط انتقال گاز در منطقه ۹ انجام و ۴۵ اخطار به متجاوزان حریم ایمنی و ۷۴ اخطار نیز به متجاوزان حریم اختصاصی خطوط لوله انتقال گاز در استان‌های شمالی کشور داده شد.

مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز از ۴۹ مورد رفع تجاوز از حریم اختصاصی بدون درخواست از مراجع قضایی، از سوی همکاران حراست در این بازه زمانی خبر داد و تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۲۴ مورد بازدید و پاسخگویی به استعلام‌ها نیز در این مدت انجام شده است.

مفخمی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین وظایف منطقه، صیانت از حریم اختصاصی و ایمنی خطوط لوله انتقال گاز است و همکاری و همراهی دیگر سازمان‌ها، ارگان‌ها و اداره‌های دولتی ضروری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟