ارزش بازار محصولات سرمایشی و گرمایشی، 30 هزار میلیارد تومان در سال


ارزش بازار محصولات سرمایشی و گرمایشی، 30 هزار میلیارد تومان در سال

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه ارزش بازار محصولات سرمایشی و گرمایشی و تهویه حدود۳۰ هزار میلیارد تومان در سال است، گفت که محصولات تاسیسات ساختمانی کشور بازار صادراتی دارند و کشورهای عراق، امارات، اسپانیا، روسیه و ایتالیا از جمله بازارهای هدف این محصولات هستند.

ارزش بازار محصولات سرمایشی و گرمایشی، 30 هزار میلیارد تومان در سال

به گزارش ایران اکونومیست، امید قالیباف در بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع، با بیان اینکه تمام نیاز کشور به تاسیسات ساختمانی و تهویه قابلیت ساخت داخل دارد، اظهار کرد: ۶۳۳ شرکت در این حوزه با اشتغال ۶۳ هزار نفر فعال هستند که تا ۹۵ درصد نیاز کشور به تاسیسات ساختمانی و تهویه را تولید می‌کنند.

به گفته وی در حال حاضر عمق ساخت داخل صنایع برودتی و حرارتی بالای ۶۰ درصد است که این میزان در شیرآلات، لوله و اتصالات، انواع پمپ و دیگ‌های بخار تا ۱۰۰ درصد نیز می‌رسد.

سخنگوی صمت با بیان اینکه ارزش بازار محصولات سرمایشی و گرمایشی و تهویه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال است و سالانه ۲۱۸ میلیون دلار نیز جهت واردات عمدتا کمپرسور صرف می‌شود، تصریح کرد: محصولات تاسیسات ساختمانی کشور بازار صادراتی دارند و کشورهای عراق، امارات، اسپانیا، روسیه و ایتالیا از جمله بازارهای هدف این محصولات هستند.

قالیباف به‌ روز کردن استانداردها و مبارزه با قاچاق محصولاتی که تولید داخل جوابگوی نیاز بازار آن‌ها است را دو راهکار مهم در توسعه این صنایع عنوان کرد و گفت: برآوردهای وزارت صمت نشان می‌دهد با به‌روز کردن الکتروموتورها در بخش صنعت و معدن می‌توان ۵۰۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !