نتایج دور دوم نشست گروه های فلسطینی در الجزایر اعلام شد


نتایج دور دوم نشست گروه های فلسطینی در الجزایر اعلام شد

دور دوم گفتگوهای آشتی ملی فلسطین امروز چهارشنبه با مشارکت حدود ۱۴ گروه فلسطینی در الجزایر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دور دوم گفتگوهای آشتی ملی فلسطین امروز چهارشنبه با مشارکت حدود ۱۴ گروه فلسطینی در الجزایر برگزار شد و در پایان این نشست «سند الجزایر برای آشتی فلسطین» اعلام شد.

بر اساس پیش نویس سند ۹ بندی که همه مسائل محوری پرونده شکاف داخلی فلسطینی را پوشش می دهد، بر اهمیت وحدت ملی و مقابله با موانع دستیابی به اهداف مشروع ملت فلسطین و تکیه به زبان گفتگو و مشورت برای و فصل اختلافات داخلی فلسطین در چارچوب سازمان آزادی بخش فلسطین «ساف» به عنوان تنها نماینده قانونی ملت فلسطین تاکید شده است.

سند مذکور بر لزوم اتخاذ اقدامات عملی برای پایان اختلافات و تحقق آشتی ملی و شراکت سیاسی با تمام گروه‌های فلسطینی از طریق انتخابات و لزوم تقویت نقش سازمان ساف تأکید کرده است.

این سند می افزاید: باید شورای ملی براساس ساختار و قوانین تعیین شده با مشارکت تمام گروه‌ها در سریع ترین زمان ممکن انتخاب شود، همچنین انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و شورای قانونگذاری در تمام مناطق فلسطین به ویژه قدس؛ در اسرع وقت برگزار شود.

در این سند بر لزوم تشکیل دولت وحدت ملی که از حمایت تمام گروه‌ها برخوردار باشد و مأموریت اصلی آن اجرای استراتژی ملی متحدی برای مقابله با اشغالگران باشد و به تحولات خطرناک در عرصه منطقه‌ ای و بین‌ المللی و پیامدهای آن بر آینده مسئله فلسطین توجه داشته باشد، تأکید شده است.

گروه‌های فلسطینی در این سند خواهان اتحاد نهادهای ملی فلسطین و به کارگیری منابع و امکانات برای اجرای پروژه‌های بازسازی و حمایت از زیرساخت شدند.

در سند مذکور آمده است: دفتر دبیرکلی گروه‌های فلسطینی باید برای تسهیل فعالیت دولت از طریق پایان دودستگی و آشتی و شراکت سیاسی برای پیگیری انتخابات فلسطین تلاش کنند.

گفتنی است در روزهای اخیر جنبش حماس و جنبش فتح با صدور بیانیه های جداگانه ضمن استقبال از طرح الجزایر برای پایان دادن به اختلافات گروه های فلسطینی از مشارکت خود در این دور از گفتگوها خبر دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری