حضور 20 شرکت دانش‌بنیان در صنایع چاپ و بسته‌بندی


حضور 20 شرکت دانش‌بنیان در صنایع چاپ و بسته‌بندی

رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران گفت: واردات فناوری‌های نوین می تواند گام بلندی در رقابت‌های منطقه ای این صنعت ایجاد کند.

حضور 20 شرکت دانش‌بنیان در صنایع چاپ و بسته‌بندی

به گزارش ایران اکونومیست، "بابک عابدین" امروز در سومین روز از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی "ایران فارما" افزود: صنعت چاپ و بسته‌بندی از صنایع مهم و پیشران در اقتصاد کشور است، صنعتی که صنایع دیگر برای عرضه و معرفی خود باید با آن تعامل داشته باشند.

وی معتقد است: تا وقتی در این حوزه شاهد حضور ایده های خلاقانه مبتنی بر حضور دانش بنیان ها و فناوری های نوین نباشیم، نمی توانیم از آن انتظار رشد و شکوفایی داشته باشیم.

عابدین با تاکید بر تاثیر علوم دانش بنیان درصنعت چاپ، خاطرنشان‌کرد: تاثیر هوش مصنوعی و چاپ‌های دیجیتال در این حوزه بر کسی پوشیده نیست و نشان از به روز بودن این فناوری در میان صنایع دیگر دارد.

وی با اشاره به حمایت ها دولتی در این حوزه، گفت: حمایت از صنایع زیر دستی می‌تواند ارزش صنایع وابسته را چند ده برابر کند و در این راستا افزایش فروش و تاثیر آن در رونق تولید، حلقه مفقوده ای است که مدیران دولتی باید نگاه تازه ای به آن داشته باشند.

این فعال حوزه چاپ ادامه‌داد: واردات فناوری‌های نوین می تواند گام بلندی در رقابت‌های منطقه ای ایجاد کند، از جمله در حوزه "لیبل" می توان به حوزه کسب و کارها ورود کرد و برای انتقال دانش و آشنایی با فناوری‌های جدید ورود کرد. امروز هوش مصنوعی و دیجیتال در صنعت چاپ مورد استفاده قرار می گیرد و فرایندهایی مانند دانش بنیان‌ها و دیجیتال مارکتینگ در حال رشد هستند.

عابدین به تاثیر حضور دانش بنیان‌ها اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۰ شرکت فعال دانش‌بنیان در این حوزه شناخته شده اند و با اقداماتی نظیر چاپ هولوگرام هفت لایه در بسته بندی چاپی و دیگر مصارف، محصولات خود را عرضه می کنند؛ به گونه‌ای که در این موارد به خود کفایی و صادرات رسیدیم.


** صادرات ۲۵ درصد تولیدات صنعت چاپ و بسته بندی دارو

در ادامه، "امیرهومن محمدی" نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران به خبرنگاران گفت: در صنعت چاپ و بسته بندی دارو ۲۵ درصد صادرات داریم.

این مقام صنفی گفت: یک‌چهارم تولیدات این فعالان این حوزه در سال صادر می شود که از این رقم ۱۰ درصد صادرات اولیه و ۱۵ درصد صادرات ثانویه است. تمرکز ما در این سال‌ها حضور فعالانه در بازار تخصصی چاپ و بسته بندی دارو است و شرکت در نمایشگاه‌های وابسته به این حوزه می تواند ما را به شرکت های مختلف در کشورهای دیگر مرتبط کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها