فیلم بازدید سرزده بازپرس جنایی تهران از بازار گل محلاتی ! / انفجار مرگبار سال گذشته زنگ خطر بود


فیلم بازدید سرزده بازپرس جنایی تهران از بازار گل محلاتی ! / انفجار مرگبار سال گذشته زنگ خطر بود

رکنا: بازپرس جنایی به همراه تیم کارشناسی آتش نشانی از بازارگل محلاتی در پی حادثه مرگبار سال گذشته بازدید کردند.

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا، دی ماه 1400 انفجار و آتش سوزی مهیب در بازار گل تهران دو کشته بر جای گذاشت که موضوع در دستور کار محمدحسین زارعی بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت.

فیلم بازدید سرزده بازپرس جنایی تهران از بازار گل محلاتی ! / انفجار مرگبار سال گذشته زنگ خطر بود

بنا بر تحقیقات صورت گرفته مقصرین این حادثه شناسایی شدند و در پی ایراد تمهیدات ایمن سازی جهت پیشگیری از وقوع حوادث مشابه، بازپرس محمد حسین زارعی 16 مورد را با مشورت هیئت کارشناسی به مدیران بازار گل ابلاغ کرد تا اجرای آن را در دستور کار خود قرار دهند.از جمله اینکه ورود خودرو به محوطه بازار گل ممنوع اعلام شد، استفاده از گاز هیدروژن جهت پر کردن بادکنک ها توقیف شد.. همچنین دستوراتی در خصوص ایمن سازی وسایل گرمایشی و همچنین بازسازی سقف بازار گل صادر شد.

صبح امروز بازپرس محمدحسین زارعی به همراه تیم کارشناسان آتش نشانی در بازدید سرزده از بازار گل، اقدام به بررسی میزان رعایت نکاتی شدند که قبلا رعایت آن دستور داده شده بود که میزان بالایی از دستورات ابلاغ شده اجرایی و عملی شده بود.در مواردی اندکی که هنوز اقدامات لازم صورت نگرفته بود هم تذکر لازم داده شد.

بازپرس زارعی در توضیح به خبرنگار رکنا گفت:«در این بازدید سر زده اقدام به تذکر به واحدهایی کردیم که ایمنی و دستورات صادر شده را اجرا نکرده بودند.اما در صورتی که در بازدید سرزده بعدی باز هم تخلفات دیگری مشاهده شود، تا پای پلمپ کامل بازار گل پیش خواهیم رفت چرا که حفظ جان انسان ها و مشتریانی که به این مکان مراجعه می کنند برای ما در اولویت قرار دارد.»

تیم کارشناسان آتش نشانی و بازپرس جنایی به چند واحد صنفی فعال در این بازارچه توصیه هایی ارائه دادند و قرار شد کلاس هایی برای نحوه برخورد با حریق از سوی کارشناسان برگزار شود.سپس به محل بروز حادثه قبلی مراجعه کردند که مدتی تعطیل بود و مجددا با کاربری قبلی اقدام به فعالیت کرده است که تذکرات ایمنی لازم به این واحد نیز داده شد و این در حالی بود که برادر صاحب فعلی غرفه در حادثه قبلی جان باخته است.

از این واحد چند بادکنک برای آزمایش در محوطه آتش نشانی بیرون برد که نتیجه آزمایش نشان می داد که بادکنکها با هوا پر شده و در این زمینه تخلفی صورت نگرفته و از گاز هیدروژن استفاده نشده بود.

در این بازدید کارشناس سازمان زمین شهرداری به عنوان نماینده سازمانی که مالک زمین بازار گل است هم حضور داشت که اظهار داشت:«مطابقه ماده صد صادر شده کل غرفه های بازار گل باید تخریب شود و مطابق توافق نامه صورت گرفته بین مدیران بازار گل و سازمان قرار است مجتمع جدید با استانداردهای لازم ساخته شده و مالکیت غرفه ها به کسبه واگذار شود.پیگیری های لازم در دست اقدام است اما زمان دقیق اجرایی شدن این طرح مشخص نیست.»


حجم ویدیو: 122.95M | مدت زمان ویدیو: 00:07:24

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه