مخالف شیوه فعلی استانداردسازی بومگردی ها هستم


مخالف شیوه فعلی استانداردسازی بومگردی ها هستم

بیرجند-معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با شیوه فعلی استاندارد سازی اقامتگاه‌های بوم گردی مخالف هستم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر شالبافیان چهارشنبه شب در جمع مدیران انجمن‌های گردشگری خراسان جنوبی اظهارکرد: خراسان جنوبی از جهات مختلف استعدادهای منحصر به فردی در حوزه گردشگری دارد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: البته بزرگترین سرمایه حوزه گردشگری خراسان جنوبی نیروی انسانی دغدغه مند است.

شالبافیان با تأکید بر اینکه در بخش‌های مختلف گردشگری اتفاقات خوبی در خراسان جنوبی رخ داده است، افزود: باور قلبی من این است که هیچ سرمایه گذاری در بخش گردشگری انگیزه اولیه او هیچگاه کسب سود نبوده است.

وی گفت: برای کمک به گردشگری خراسان جنوبی و رفع مشکلات و آسیب‌های این بخش برنامه‌های ویژه ای خواهیم داشت.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: من با شیوه فعلی استاندارد سازی اقامتگاه‌های بوم گردی مخالف هستم و البته باید حرف متولیان این بخش را به صورت دقیق و کارشناسانه بشنویم.

شالبافیان با بیان اینکه بی جهت نباید زحمت و کار دست و پاگیر برای فعالان حوزه گردشگری ایجاد کنیم، اظهار کرد: رفع موانع و مشکلات اولویت بر پرداخت تسهیلات دارد.

وی بیان کرد: ریشه برخی از مشکلات را در عدم نشست و برخواست و تعامل دو جانبه بخش دولتی و فعالان حوزه گردشگری می دانم و باید خود را به جای همدیگر قرار دهیم.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: من با آموزش فعالان بوم گردی موافقم ولی آموزش‌هایی که مورد نیاز و ضروری است.

شالبافیان افزود: در مورد تسهیلات بسته جدیدی را طراحی کرده ایم ولی شرایط فعلی دولت را نیز باید در نظر بگیریم.

وی گفت: فردا من برای چند جشنواره دعوت شدم ولی باتوجه به پتانسیل‌های حوزه گردشگری خراسان جنوبی حضور در جشنواره زرشک را انتخاب کردم.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: رویدادهای حوزه کشاورزی خراسان جنوبی جای کار بسیار دارد و باید با همکاری یکدیگر از این ظرفیت استفاده کنیم.

شالبافیان گفت: حتی گردشگر به واسطه روحی که در قالب اثر تاریخی وجود دارد از آن بازدید می‌کند که این روح در قالب این رویداد به وجود می‌آید.

وی افزود: یکی از سیاست‌های حوزه گردشگری خراسان جنوبی باید توجه به همین گردشگری کشاورزی و بازدید از مزارع کشاورزی باشد.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: از ابتدای مسئولیت به دنبال این بودم که گردشگران کشورهای همسایه با ماشین شخصی به کشور بیایند که امیدوارم در چهار-پنج ماه آینده محقق شود.

شالبافیان افزود: اگر این اتفاق صورت گیرد حتماً خراسان جنوبی از آن منتفع خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟