بزرگترین تهدید جهان اسلام، اختلاف و تنازع است که وحدت می تواند آن را خنثی سازد


استاد برجسته حوزه علمیه قم، بیان کرد: تنها آسیبی که انقلاب و اسلام را تهدید می کرد تفرقه و اختلاف بوده است و از جهتی دیگر از مهمترین مسائلی که از براندازی آن جلوگیری کرد مسئله وحدت بوده است.

بزرگترین تهدید جهان اسلام، اختلاف و تنازع است که وحدت می تواند آن را خنثی سازد
آیت الله سیدنورالدین شریعتمدار جزائری استاد برجسته حوزه علمیه قم درگفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و در آستانه میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام، اظهار داشت: مسئله وحدت از منظر علوم فقه، سیاست و اجتماعی در جایگاه بالایی قرار دارد زیرا بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون و مدیون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.

وی افزود: دشمنان اسلام همواره درصدد آسیب رساندن به انقلاب اسلامی بوده اند و یکی از ترفند های آنان ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مذاهب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: تنها آسیبی که انقلاب و اسلام را تهدید می کرد تفرقه و اختلاف بوده است و از جهتی دیگر از مهمترین مسائلی که از براندازی آن جلوگیری کرد مسئله وحدت بوده است.

وی تصریح کرد: امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری امت اسلامی را در داخل و خارج از کشور همواره به وحدت و تقریب توصیه نموده اند.

این استاد حوزه علمیه قم، بیان کرد: مقام معظم رهبری بقای اسلام را در این مسئله دیدند و امت اسلام را به قرار گرفتن در صف واحد دعوت کردند تا از آسیب های نزاع و تشتت که اهداف دشمنان اسلام است، محافظت شوند.

وی در پایان تأکید کرد: بزرگان و علمای اسلام پیوسته در تلاش بوده اند که اهداف تقریب مؤثر واقع شود و با تلمذ در مکاتب علمی وحدت بین مذاهب را گسترش داده اند، فقه مقارن یکی از این مسائل بوده است که مورد توجه علما بوده است.

انتهای پیام/

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت افغانی افغانستان به تومان، امروز جمعه 21 اردیبهشت 1403