حافظ ادیبی برای تمام دوران است


حافظ ادیبی برای تمام دوران است

شیراز- استاندار فارس گفت: بهره گیری حافظ از اشعار قرآن موجب شد او در قید زمان قرار نگیرد و ادیبی برای تمام دوران شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی ایمانیه شامگاه چهارشنبه در بیست و ششمین سالروز گرامیداشت حافظ شیرازی بیان کرد: حافظ تنها مربوط به یک زمان نیست بلکه حافظ برای تمامی دوران بوده است و هیچ قید زمانی نمی‌تواند حافظ را محدود کند.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس ادامه داد: تاکید حافظ بر قرآن موجب شد حافظ از قید زمان عبور کند و ادیبی برای تمام دوران است و این موضوع را در تمامی اشعار حافظ به راحتی می‌توان یافت که حافظ همواره اشعاری در وصف قرآن نیز داشت.

ایمانیه یادآور شد: مفاهیم قرآنی که در ادبیات حافظ دیده می‌شود به گونه‌ای است که شیراز را مهد آموزش قرآن نامیده است.

وی ادامه داد: حتی از اشعار حافظ وحدت و همبستگی نیز دیده می‌شود و تقارن ایام گرامیداشت روز حافظ و هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام (ص) تقارنی دل‌کش است.

به گفته او حافظ در آموزش مفاهیم زندگی بشری نیز اثرگذار بوده و توانست در ادبیات خود به این موضوع اشاره کند تا نقش فرهنگی مناسبی نیز در آموزش جامعه خود برای بهبود و تعالی به سمت حق ایفا کند.

ایمانیه متذکر شد: باید تلاش بیشتری در جامعه صورت بگیرد تا بتوان اشعار حافظ و سعدی شیرازی را به جوانان نسل جدید آموزش داد تا بتوان اثرگذاری فرهنگی را در جامعه رواج داد این در حالی است که اگر این موضوع در جامعه توسعه یابد دیگر شاهد پوچ‌گرایی در جامعه نخواهیم بود.

وی پیشنهاد داد: با توجه به مطالبه‌ای که مقام معظم رهبری در خصوص دروس آموزشی در مدارس داشتند امید است بتوان از این اشعار و ادبیات نیز در آموزش جوانان و نوجوانان دانش آموز بهره جست.

ایمانیه افزود: یکی از خیران فارس ساخت بنیاد حافظ شناسی بر عهده گرفته و امید است با همکاری دستگاه‌های متولی زمینه افتتاح بنیاد حافظ شناسی همزمان با سالروز حافظ در سال ١۴٠٢ اقدام کنیم.

ایمانیه خواستار افزایش بودجه در زمینه تحقیق در خصوص حافظ و فعالیت‌های مرتبط در این حوزه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان