کاخ سفید: معتقد به دیپلماسی در قبال ایران هستیم


کاخ سفید: معتقد به دیپلماسی در قبال ایران هستیم

کاخ سفید همچنین مدعی شد آمریکا بر استفاده از دیپلماسی و تنش زدایی و کاهش خطرهای درگیری و تقویت بازدارندگی تمرکز می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، کاخ سفید همزمان با مداخله در امور داخلی ایران و حمایت از ناآرامی‌ها در کشور اعلام کرد که دولت بایدن همچنان معتقد به دیپلماسی در قبال تهران است.

به نقل از ایرنا، دولت جو بایدن در استراتژی جدید امنیت ملی خود که روز چهارشنبه به وقت محلی منتشر کرد، درباره ایران با تکرار ادعاها درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران افزود: ما دیپلماسی را دنبال خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که ایران هرگز نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد.

دولت بایدن در تداوم تهدیدات و دیپلماسی توام با فشار خود ادعا کرد در صورت شکست دیپلماسی، آماده استفاده از ابزارهای دیگر هستیم.

کاخ سفید همچنین مدعی شد آمریکا بر استفاده از دیپلماسی و تنش زدایی و کاهش خطرهای درگیری و تقویت بازدارندگی تمرکز می‌کند.

کاخ سفید ادعا کرد ایالات متحده به همکاری با شرکا ومتحدانش برای افزایش توان بازدارندگی آنها در برابر فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران، ادامه خواهد داد.

دولت بایدن مدعی شد واشنگتن هرگونه تهدیدی از سوی ایران علیه شهروندان آمریکایی و مقامات فعلی و سابق ایالات متحده را تحمل نخواهد کرد و چنانچه منافع ایالات متحده مورد حمله قرار بگیرد، آمریکا واکنش نشان خواهد داد.

کاخ سفید همچنین با دخالت در امور داخلی ایران و حمایت از ناآرامی‌های اخیر و برهم زنندگان نظم عمومی ادعا کرد واشنگتن همیشه در کنار تلاش مردم ایران که برای دستیابی به حقوق اولیه ای که تهران آنان را برای مدت‌ها از آنها محروم کرده، خواهد ایستاد.

در همین حال، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز اعلام کرد که واشنگتن نمی‌تواند نتیجه اعتراضات ایران را پیش بینی کند.

مشاور امنیت ملی دولت بایدن روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی در پاسخ به سوالی درباره نتیجه اعتراضات در ایران گفت که هیچ پیش‌ بینی در مورد اینکه این موضوع به کجا می رسد، نداریم.

سالیوان ادعا کرد تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که روی اصول ایستادگی و سعی کنیم بسیار صریح نشان دهیم طرف چه کسی هستیم.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه‌شنبه به وقت محلی در نشستی خبری با تکرار پشتیبانی و حمایت آمریکا از برهم زنندگان نظم عمومی که آنان را معترضان خواند، گفت که در کنار آنها می‌ایستد و به اقداماتش برای پاسخگو کردن مقامات جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه