2400 شکایت از دستگاه‌های دولتی استان سمنان ثبت شد


2400 شکایت از دستگاه‌های دولتی استان سمنان ثبت شد

سمنان- مدیرکل بازرسی استان سمنان با بیان اینکه در یک سال خیر مردم استان دو هزار و ۴۰۰ مورد شکایت از دستگاه‌های دولتی داشتند، گفت: ۳۲ مورد تخلف اداری کشف شده است.

حجت‌الاسلام علی اکبر رشید زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان بازرسی این است که دستگاه‌های استان بر مدار قانون حرکت کنند علاوه بر حاکمیت قانون، ارتقای سلامت اداری و پاک دستی کارمندان و کارکنان دولت هم مد نظر است، ابراز کرد: حاکمیت قانون و ارتقای سلامت اداری محور اقدامات ما است.

وی با بیان اینکه شیوه‌های نظارت و بازرسی برای ما از سوی قانون تشریح شده است، افزود: سه مورد بازرسی در استان سمنان صورت می‌گیرد که بازرسی موردی، فوق‌العاده و یا برنامه‌ای و مستمر در زمره آنها است.

آسیب شناسی دستگاه‌های اجرایی

مدیرکل بازرسی استان سمنان با بیان اینکه آسیب‌ها در دستگاه‌های اجرایی از سه طریقی که ذکر شد، شناسایی می‌شوند و پیشنهاداتی برای آسیب زدایی داده می‌شود، ابراز داشت: نتیجه بازرسی یا منجر به اصلاح امور می‌شود به این معنی که ابتدا آسیب شناسی و نظارت صورت می‌گیرد و سپس پیشنهادات برای آسیب زدایی انجام می‌شود تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و یا به کشف جرم یا تخلف منجر خواهد شد که آن هم رسیدگی می‌شود.

رشید زاده با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۴۲ مورد پیشنهاد اصلاحی را به دستگاه‌های اداری استان ارائه کردیم و این پیشنهادات الزامی است و نه مشورتی و می‌بایست رعایت شود، بیان کرد: ما هم موظف هستیم که پیگیری کنیم تا این پیشنهادات اجرا شود. ممکن است به یک تخلف برسیم

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۳۲ مورد تخلف دستگاه‌های اجرایی این استان کشف و به مراجع قضائی و اداری معرفی شده است، گفت: در یکسال اخیر دو هزار و ۴۰۰ مورد شکایت مردمی از ادارات و دستگاه‌های دولتی در سامانه تلفنی ۱۳۶ و یا ارسال متن مکتوب به سامانه شکایات اداره کل بازرسی ثبت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک