برگزاری برنامه‌های متعدد همزمان با هفته وحدت در آذربایجان شرقی


برگزاری برنامه‌های متعدد همزمان با هفته وحدت در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متعدد همزمان با هفته وحدت در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمود حسینی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت گفت: در بخش‌هایی از شهرستان‌های میانه، تبریز، آذرشهر و شبستر اهل سنت زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته وحدت برنامه‌ریزی‌های متعددی برای برگزاری مراسمات و جشن‌های ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) در استان انجام شده است، ادامه داد: در این ایام چند برنامه محوری و جدی در استان به‌ویژه در مناطق یاد شده اجرا می‌شود که یکی از این برنامه‌ها نشست رؤسای کانون مداحان استان با موضوع التزام هیئات مذهبی و مداحان برای وحدت اسلامی و احترام به مقدسات مذاهب بود. حضور در شهرستان میانه و دیدار با اهل سنت این شهرستان دیگر برنامه هفته وحدت بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: در این برنامه که ائمه جمعه اهل سنت منطقه ماموستا رمضانی و نیز ماموستا جامی و امام جمعه شهرستان میانه حضور داشتند به ضرورت‌های وحدت در دکترین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تاکید شد.

وی افزود: مراسم جشن هفته وحدت در روستای کهبنان میانه و برگزاری نماز وحدت با حضور اهالی اهل سنت روستا و مسئولان شهرستانی و ائمه قوم جمعه اهل سنت منطقه از دیگر برنامه‌های هفته وحدت بود.

حسینی سپس از تجلیل از خانواده شهید دفاع مقدس از برادران اهل سنت در روستای هش آباد شهرستان میانه به مناسبت هفته وحدت خبر داد و گفت: حضور در خانه روحانی اهل سنت در روستای کهبنان و حضور در خانه مداح روستای هش آباد میانه از دیگر برنامه‌های هفته وحدت استان بود.

توهین کنندگان به مقدسات اهل سنت در مسیر شیطان هستند

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه میانه در مراسم جشن هفته وحدت در روستای کهبنان میانه نیز گفت: توهین کنندگان به مقدسات اهل سنت در مسیر شیطان هستند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به آیات قرآنی اختلاف را سم مهلک جامعه اسلامی بر شمرد.

وی با توصیه به حفظ وحدت هرگونه توهین به مقدسات اهل سنت را مسیر تفرقه و کار شیطانی نامید و با اشاره به مشترکات زیاد در بین شیعه و سنی تمرکز بر این اشتراکات را محور وحدت معرفی کرد.

اسلام نام کلی تمام مذاهب اسلامی است

ماموستا رمضانی امام جمعه اهل سنت منطقه نیز در این مراسم از ابتکار امام راحل در نامگذاری هفته وحدت تجلیل و اعلام کرد اسلام نام کلی تمام مذاهب اسلامی است.

وی با انتقاد شدید از تندروی‌های گروه‌های تکفیری آنها را در مسیر صهیونیسم و تفرقه و مخدوش کردن چهره اسلامی نامید.

در پایان این برنامه امام جمعه میانه به رسم محبت و برادری عبای خود را در دوش عالم اهل سنت انداخته و به مشکلات مردم و اهالی روستای اهل سنت رسیدگی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی بهاره رهنما از اکسسوری عجیب ولی شیک صورتش/ خیلی شبیه عینکه ولی شیشه نداره!+عکس