افزایش تجارت فرانسه و روسیه در بحبوحه تحریم‌های اروپا


افزایش تجارت فرانسه و روسیه در بحبوحه تحریم‌های اروپا

علی‌رغم تحریم‌های شدید اتحادیه اروپا علیه مسکو، سفیر روسیه در فرانسه می‌گوید تجارت بین مسکو و پاریس در ماه‌های گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «الکسی مِشکوف»، سفیر روسیه در فرانسه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد از آغاز اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بابت عملیات نظامی مسکو در اوکراین، تجارت بین مسکو و پاریس نه تنها کاهش نداشته، بلکه افزایش یافته است.

وی دراین‌باره افزود: واقعیت این است که گردش مالی و حجم تجارت بین دو کشور به جای کاهش، افزایش یافته است. و علت اصلی آن مربوط به افزایش قیمت‌های انرژی است. در برخی حو زه‌های مهم کاهش وجود داشته، اما روی‌هم‌رفته گردش مالی بین دو کشور افزایش یافته است.

مشکوف همچنین گفت مسکو و پاریس برای بحث و گفت‌وگو درباره شرایط اوکراین، در سطح سران و وزرا به ارتباطات معمول خود ادامه می‌دهند. وی با این حال تأکید کرد در شرایط کنونی غیرممکن است بتوان به نقش و مشارکت جهانی فرانسه در حل تشن‌ها در اوکراین امیدوار بود.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال مداوم تجهیزات نظامی و کمک‌های مالی به دولت و ارتش، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا