کاهش قابل توجه کرونا در جهان طی یک هفته گذشته


سازمان بهداشت جهانی در گزارش امروز خود از کاهش ۱۰ درصدی بروز و ابتلای کووید ۱۹ در جهان خبر می دهد. این کاهش طی یک هفته گذشته و طور مشهودی رخ داده است. به گزارش سیناپرس، آمارهای جدید سازمان...

کاهش قابل توجه کرونا در جهان طی یک هفته گذشته

سازمان بهداشت جهانی در گزارش امروز خود از کاهش ۱۰ درصدی بروز و ابتلای کووید ۱۹ در جهان خبر می دهد. این کاهش طی یک هفته گذشته و طور مشهودی رخ داده است.

به گزارش سیناپرس، آمارهای جدید سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد:کرونا به طور قابل توجهی در جهان کاهش یافته و افراد کمتری را مبتلا می کند. بر این اساس کاهش قابل توجهی در میزان ابتلا به این بیماری در آفریقا (کاهش ۴۱%)، آسیای جنوب شرقی (کاهش ۲۵%) و منطقه غربی اقیانوس آرام (کاهش ۲۱%) ثبت شد.

سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرد: تقریبا دو میلیون ۹۰۰ هزار نفر در هفته گذشته در سراسر جهان به عفونت کرونا مبتلا شدند و بیش از ۹ هزار نفر جان خود را از دست دادند. بر این اساس تعداد مبتلایان نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته و تعداد مرگ و میرها نیز ۱ درصد کمتر شده است.

به گزارش سیناپرس، در اروپا، روند ببتلا به کرونا ۳٪ کاهش یافته و این آمار در آمریکا - ۱۰٪ بوده است. شرایط مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ اما در جهان کاملا تغیر بوده و در برخی مناطق جهان کاهش و در برخی مناطق افزایش داشته است.

بر این اساس میزان مرگ و میر در آفریقا ،۵۳ درصد کاهش، آسیای جنوب شرقی ،۲۳ درصد کاهش و در اروپا ۱۲ درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر موارد فوت ناشی از کووید ۱۹ در آمریکا ۱۱٪ و در منطقه غربی اقیانوس آرام ۱ درصد رشد کرده است.

به گزارش سیناپرس، این آمارها همچنین نشان می دهد آلمان با ۵۰۸ هزار و ۷۴۹ نفر بیشترین تعداد مبتلایان در یک هفته را گزارش کرد. پس از آن چین با ۳۳۳ هزار و ۸۳۰ مورد، فرانسه با ۳۲۳ هزار و ۷۸۷ مورد، ایالات متحده با ۲۸۳ هزار و ۲۲۰ مورد و ایتالیا با ۲۸۰ هزار و ۹۴۷ مورد قرار دارند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: tass

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟