امام جمعه اهل سنت عنبران: رژیم صهیونیستی برای بقای خود بین مسلمانان تفرقه می‌اندازد +فیلم


امام جمعه اهل سنت عنبران: رژیم صهیونیستی برای بقای خود بین مسلمانان تفرقه می‌اندازد +فیلم

امام جمعه اهل سنت شهر عنبران اردبیل با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر قدس برای بقای خود همواره درصدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان است، گفت: افتراق همیشه ضرر دارد و هر زمانی اختلاف ایجاد شد، آن مملکت متضرر شده است.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر برخی با کلید واژه «قومی‌گرایی» به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم به ویژه شیعه و سنی هستند تا از این طریق به اهداف شوم خود دست یابند و ایران متحد را که در آن اقوام و مذاهب مختلف به خوبی در کنار یکدیگر زندگی کرده و در موقعیت‌های مختلف از جنگ تحمیلی تا فتنه‌ها، پای کار جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند، تجزیه طلب به نمایش بگذارند و با دامن زدن به اختلافات مسلمانان، ایران اسلامی را تکه تکه کنند تا از این طریق مانع از پیشرفت‌های روز افزون ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف شوند. چرا که آن‌ها توان دیدن ایرانِ متحد، قوی و توانمند را ندارند.

در این بین رسانه‌های ضدانقلاب نیز که از سال‌ها قبل در حال تلاش برای ایجاد اختلاف بین مردم بودند تا از این طرق اهداف دشمنان اسلام را عملیاتی کرده و پول بیشتری از آن‌ها طلب کنند، دست از فعالیت برنداشته و هر لحظه با برانگیختن احساسات جوانان سعی در همراه کردن آن‌ها دارند. غافل از اینکه توطئه آن‌ها برای جوانان هوشمند این مرز بوم برملا شده است.

بخشی از گفت‌وگوی فارس با امام جمعه عنبران

یاور مرادی امام جمعه اهل سنت شهر عنبران استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه خدا را شاکرم که ما را از امت اسلامی قرار داد، اظهارداشت: انسان‌ها باید بدانند که هرگونه تخطی از مسیر حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) به عنوان خاتم الانبیاء ضلالت و گمراهی به همراه دارد و این گمراهی در کمین است و در هر زمانی و به هر شیوه‌ای خود را نشان می‌دهد. با این وجود، چنگ زدن به ریسمان الهی و قرآن باعث می‌شود که ما بتوانیم آرمان‌های قرآنی را حفظ کرده و با اتحاد و انسجام در کنار هم زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه افتراق همیشه ضرر دارد و هر زمانی اختلاف ایجاد شد، آن مملکت متضرر شده است، تصریح کرد: ما مسلمانان نتایج اختلاف را درک کرده‌ایم. تجزیه امپراطوری عثمانی ضربه‌های زیادی به کشورهای اسلامی زد. البته این تجربه را فقط کشورهای اسلامی نداشته‌اند. بلکه ابرقدرتی مثل شوروی نیز به دلیل تجزیه با مشکلاتی مواجه شد که باید از این تجربه‌ها درس بگیریم تا متضرر نشویم.

امام جمعه اهل سنت شهر عنبران اردبیل با اشاره به اینکه تجزیه باعث می‌شود که ارزش‌های یک ملت از بین برود و حرمت‌ها شکسته شود، گفت: وقتی حرمت‌ها شکسته شد، تر و خشک با هم می‌سوزند و خیری به کسی نمی‌رسد. پس باید عاقل باشیم و مشکلات را با گفتمان حل کنیم، چرا که آشوب و برهم زدن نظم عمومی کشور فقط باعث تنش و بروز مشکلات بیشتر خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه شیعه و سنی اشتراکات بسیاری دارند که باید به آن توجه کنیم، خاطرنشان کرد: اگر در مسیر اختلاف پیش رویم و هدف دشمنان اسلام را دنبال کنیم، هیچ‌گاه به پیروزی نخواهیم رسید. بر همین اساس، بهترین راه برای موفقت و پیروزی در برابر دشمنان به ویژه رژیم اشغالگر قدس که برای بقای خود همواره درصدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان است، ایجاد وحدت و پرهیز از تکیه بر اختلافات است.

پایان پیام/



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی