آموزش صنایع دستی در کشور باید مورد توجه جدی باشد


آموزش صنایع دستی در کشور باید مورد توجه جدی باشد

زنجان-معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی باید به بحث آموزش توجه جدی شود، گفت: استان زنجان با توجه به ظرفیت های بالا می تواند پیشتاز باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم جلالی ظهر پنجشنبه در دیدار با استاندار زنجان، به حمایت وزارتخانه از هنرمندان صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: نگاه وزارتخانه به حوزه صنایع‌دستی و گردشگری نگاهی حمایتی است و در تلاش هستیم تا هنرمندان صنایع‌دستی را به زمینه ارزی متصل کنیم تا از صفر تا صد تولید و فروش صنایع‌دستی تکمیل شود.

وی ابراز کرد: بانوان نقش به سزایی را برعهده دارند و محوریت موضوع را تشکیل می‌دهند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، بر لزوم آموزش جوانان و نوجوانان در حوزه صنایع‌دستی تاکید کرد و گفت: فعال‌سازی نوجوانان و جوانان در بخش آموزش بسیار مهم است، یعنی نسل‌های پیشین باید دانش و تخصص خود را در زمینه کاری خود به نسل‌های جوان و امروز منتقل کنند تا مانع فراموشی این صنایع شوند.

جلالی تاکید کرد: حوزه آموزش نیز باید به ارزش‌افزوده متصل شود که استان زنجان می‌تواند در این بخش سرآمد استان‌های دیگر باشد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه به حوزه صنایع دستی باید به بحث آموزش توجه جدی شود، گفت: استان زنجان با توجه به ظرفیت های بالا می تواند پیشتاز باشد.

جلالی با بیان اینکه برگزاری همزمان ۲ رویداد ملی به میزبانی استان زنجان برگ برنده‌ای برای توسعه صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان است، افزود: باید از این فرصت به خوبی برای ارتقاء استان در سطح کشور در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استفاده کرد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، برلزوم حمایت از شرکت شهرک‌های صنعتی در بخش بازارچه تاکید کرد و بیان داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی نیز باید در قسمت بازارچه‌ها فعال شود و فعالان صنایع‌دستی که به مرحله تولید رسیده‌اند در این محل‌ها فعالیت داشته باشند.

جلالی گفت: ما باید محدوده دید خود را از مرحله درون‌گرا بودن به برون‌گرایی ارتقا دهیم؛ مثلاً از همه استان‌ها در مجموعه تاریخی گنبد سلطانیه مستقر شوند و صنایع‌دستی خود را به نمایش و فروش بگذارند و این ایده باید در استان‌های دیگر نیز اجرایی شود.

وی تصریح کرد: باید در هر استان یک «ایران کوچک» داشته باشیم و یک شبکه‌سازی اتفاق بیافتد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | توافق مهم ایران و افغانستان بر سر آب از زبان سخنگوی وزارت خارجه