گلستان در میلاد حضرت محمد(ص) و امام‌جعفر صادق(ع) غرق شور و شعف شد


گلستان در میلاد حضرت محمد(ص) و امام‌جعفر صادق(ع) غرق شور و شعف شد

گرگان- همزمان با هفدهم ربیع‌الاول، جشن های مردمی میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و امام‌جعفر صادق (ع) ششمین امام شیعیان، در شهر و روستاهای مختلف گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنجشنبه مردم شیعه و سنی استان گلستان، سالروز ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را با برپایی جشن و مولودی خوانی و برگزاری برنامه‌های مذهبی گرامی داشتند.

میادین، خیابان‌ها، حسینیه‌ها، تکایا و صحن امام‌زادگان و بقاع متبرکه گلستان از چند روز گذشته آذین بندی شده و ارادتمندان و شیفتگان سلاله رسول الله سرور و شادمانی کردند.

در شهرهای سنی‌نشین گلستان هم ویژه برنامه‌های مذهبی مردم در حال برگزاری است.

اجرای گروه تواشیح ویژه ولادت پیام‌آور مهربانی، قرائت قرآن با نوای قاریان مشهور و مدیحه سرایی مداحان و پخش موسیقی‌های مذهبی از بلندگوی مراکز مذهبی از جمله روش‌های برگزاری این جشن‌ها است.

آیین عمامه گذاری و شب شعر و سرایش در مدح پیامبر اکرم (ص) در برخی از حوزه‌های علمیه مناطق اهل سنت استان گلستان برگزار شد.

استان گلستان با وسعت بیش از ۲۰ هزار کیلومتر حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود یک سوم از جمعیت آن را هموطنان ترکمن اهل سنت تشکیل می‌دهند که بیشتر در شهرهای بندرترکمن، گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان زندگی می‌کنند. در استان اقلیت‌های سنی مذهب دیگری همچون بلوچ‌ها هم زندگی می‌کنند که حضور این اقوام و مذاهب در گلستان، آن را به ایرانی کوچک تبدیل کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی