سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی ISOCELL HPX سامسونگ برای گوشی های هوشمند معرفی شد


سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی ISOCELL HPX سامسونگ برای گوشی های هوشمند معرفی شد

سامسونگ از دومین سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی خود به نام ISOCELL HPX با ابعاد کوچک‌تر پیکسل و کاهش مساحت ماژول رونمایی کرد.سامسونگ که مدتی است به عنوان رقیب سرسخت سونی در زمینه ساخت سنسورهای دوربین موبایل فعالیت دارد، امروز از سنسور دوربین 200...

سامسونگ از دومین سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی خود به نام ISOCELL HPX با ابعاد کوچک‌تر پیکسل و کاهش مساحت ماژول رونمایی کرد.

سامسونگ که مدتی است به عنوان رقیب سرسخت سونی در زمینه ساخت سنسورهای دوربین موبایل فعالیت دارد، امروز از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی ایزوسل HPX رونمایی کرد. این حسگر از کوچک‌ترین اندازه پیکسل 0.56 میکرومتری سامسونگ استفاده می‌کند. پیشتر سونی با معرفی لنز IMX989، با استقبال از سوی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مواجه شد و قرار است از این سنسور در شیائومی 13 پرو استفاده شود. با این حال، هنوز مشخص نیست که کدام سازنده از سنسور دوربین جدید سامسونگ استفاده خواهد کرد.

مزایای سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی ISOCELL HPX سامسونگ

این سنسور از زوم بدون اتلاف چهار برابری پشتیبانی می‌کند و حتی در صورت چهار بار کوچک‌نمایی نیز، هم‌چنان قادر به ثبت عکس‌های 12 مگاپیکسلی است. به نقل از سامسونگ، فناوری DTI در این سنسور هر پیکسل را تفکیک کرده و در عین حال حساسیت برای ثبت تصاویر واضح را افزایش می‌دهد. در مقایسه با ابعاد 0.64 میکرومتری پیکسل در نسل قبلی، اندازه پیکسل در این سنسور 12% کوچک‌تر است.

سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی ISOCELL HPX سامسونگ برای گوشی های هوشمند معرفی شد

هم‌چنین مساحت ماژول دوربین نیز در مقایسه با نسل پیشین، 20% کاهش یافته است. این ویژگی می‌تواند به کاهش ضخامت گوشی‌های هوشمند کمک کرده و از بیرون زدگی دوربین جلوگیری کند. به لطف فناوری یکپارچه‌سازی 16 پیکسلی، سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی ISOCELL HPX سامسونگ می‌تواند به طور خودکار در سه حالت روشنایی، با توجه به شرایط نوری تغییر کند:

  • در محیطی با نور خوب، اندازه پیکسل در ابعاد 0.56 میکرومتری باقی می‌ماند (200 مگاپیکسل).
  • در محیط کم‌نور، اندازه پیکسل به 1.12 میکرومتر تبدیل می‌شود (50 مگاپیکسل).
  • در محیط تاریک، هر 16 پیکسل در یک پیکسل ترکیب می‌شوند و اندازه پیکسل 2.24 میکرومتر را به وجود می‌آورند (12.5 مگاپیکسل).

این فناوری به سنسور جدید سامسونگ اجازه می‌دهد تا تجربه عکاسی مناسبی را در شرایط کم‌نور ارائه دهد. بنابراین این حسگر نقاط ضعف موجود در عکس‌برداری شب را برطرف خواهد کرد. علاوه بر این، سنسور ISOCELL HPX به کاربران امکان ضبط ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و HDR دوگانه در حالت‌های 4K و فول‌ اچ‌دی را می‌دهد. در نهایت، این حسگر می‌تواند تصاویر را در بیش از 4 تریلیون رنگ (عمق رنگ 14 بینی) رندر کند که 64 برابر بیش از 68 میلیارد رنگ (عمق رنگ 12 بیت) در سنسور 200 مگاپیکسلی قبلی سامسونگ است.

منبع :gizchina

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟