افزایش 300 درصدی تردد گردشگران خارجی به مشهد در 6 ماهه نخست 1401


افزایش 300 درصدی تردد گردشگران خارجی به مشهد در 6 ماهه نخست 1401

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی از افزایش ۳۱۱ درصدی جابجایی گردشگران خارجی به خراسان رضوی در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

محمود امانی‌بنی در خصوص میزان تغییرات پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۹ هزار پرواز در این فرودگاه نشست و برخاست داشته‌اند که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین در این مدت بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابجا شده که نسبت به ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ حدود ۹۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی تصریح کرد: در این مدت ۲۳ هزار و ۷۱۸ پرواز داخلی نشست و برخاست کرده‌اند که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است. همچنین بیش از ۳ میلیون و ۱۸۰ هزار مسافر داخلی جابجا شده‌اند که نسبت به ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰حدود ۶۹ درصد رشد داشته است.

امانی‌بنی در خصوص تغییرات پروازهای خارجی یادآور شد: در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۵۳۵۳ پرواز خارجی نشست و برخاست داشته که نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته ۱۹۳ درصد افزایش داشته است. همچنین در این مدت بیش از ۷۶۳ هزار گردشگر خارجی در فرودگاه مشهد تردد داشته که نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته ۳۱۱ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص تغییرات میزان پروازها در ۶ ماهه نخست سال جاری به تفکیک خاطرنشان کرد: نشست و برخاست پروازها در فروردین ماه ۱۸ درصد، در اردیبهشت ماه ۵۳ درصد، در خرداد ماه ۲۷ درصد، در تیر ماه ۱۴ درصد، در مرداد ماه ۳۳ درصد و در شهریور ماه ۵۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در رابطه با تغییرات جابجایی مسافران در این فرودگاه در ۶ ماهه نخست سال جاری به تفکیک عنوان کرد: جابجایی مسافران فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در فروردین ماه ۷۰ درصد، در اردیبهشت ماه ۱۳۳ درصد، در خرداد ماه ۷۹ درصد، در تیر ماه ۶۰ درصد، در مرداد ماه ۹۰ درصد و در شهریور ماه ۱۴۲ درصد افزایش داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی