آیین جشن میلاد امام عسکری (ع) در کانون «شهدای مسجد بیت الله» فسا


آیین جشن میلاد امام عسکری (ع) در کانون «شهدای مسجد بیت الله» فسا

جشن باشکوه میلاد باسعادت یازدهمین امام شیعیان در کانون فرهنگی هنری «شهدای مسجد بیت الله» شهرستان فسا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیین باشکوه جشن سراسر سعادت سالروز میلاد یازدهمین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری (ع) به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «شهدای مسجد بیت الله» شهرستان فسا برگزار می شود.

این جشن با مولودی خوانی ذاکرانی همچون «سیدمحمد روح اللهی نژاد» و «محمد درستکار» و بیان معارف اهل بیت (ع) به ویژه وجود مقدس امام یازدهم (ع) توسط حجت الاسلام «فیروزی» کارشناس مسائل دین همراه است.

آیین جشن و سرور امام عسکری (ع) روز چهارشنبه همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی هنری «شهدای مسجد بیت الله» شهرستان فسا برگزار می شود.

عموم اهالی مسجد، اعضای کانون و سایر شهروندان برای شرکت در این محفل و مجلس جشن و سرور دعوت هستند.

به گزارش شبستان، حضرت امام حسن عسکری (ع) به روایت مشهور در هشتم ربیع الثانی در سال 232 هجری قمری در مدینه متولد شدند؛ ایشان در سال 235 هجری قمری که چهارساله بودند، با پدر بزرگوارش امام هادی (ع) به سکونت در سامرا مجبور شد و حدود نوزده سال با پدر خویش در این شهر ساکن بود.

پس از شهادت پدر، به مدت ۶ سال امامت کرد و در این مدت به علت سخت گیری بیش از حد عباسیان، با تقیه بسیار رفتار می کرد و جز یاران نزدیک، کسی را برای ملاقات نمی پذیرفت.

پایان پیام/691

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نذر قربانی با توزیع 55 بسته گوشت میان محرومان در کانون «شهید رحمانیان» جهرم انجام شد