ممنوعیت منبر شیخ «نواهضه» در مسجدالاقصی


ممنوعیت منبر شیخ «نواهضه» در مسجدالاقصی

رژیم صهیونیستی به مدت سه هفته مانع سخنرانی شیخ «اسماعیل نواهضه» در مسجدالاقصی شد. وی تنها خطیب مسجدالاقصی است که در کرانه باختری سکونت دارد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «صفا»، دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی، شیخ «اسماعیل نواهضه» را به مدت سه هفته متوالی از سخنرانی برمنبر صلاح الدین در مصلی قبلی مسجدالاقصی منع کرد.

«خلدون نجم»، وکیل اداره اوقاف اسلامی قدس، گفت: به دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی درمورد ممنوعیت کار خطیب مسجدالاقصی نامه زده ایم واز آنان خواسته ایم که اجازه ورود به قدس و مسجدالاقصی را به این خطیب بدهد.

وی افزود: این مسئله را با مقامات مربوطه مورد پیگیری قرار می دهیم، ولی تاکنون پاسخی از صهیونیست ها دریافت نکرده ایم؛ وی به دادگاه فراخوانده شده است.

شیخ نواهضه در این باره، گفت: دو هفته گذشته به همراه همسرم به قدس آمدم، اما به بهانه امنیتی در ایست نظامی «قلندیا» شمال قدس اجازه ورود به را من ندادند.

شیخ نواهضه از شیخ «عزام الخطیب» مدیرکل اداره اوقاف اسلامی قدس و شیخ «عمرالکسوانی»، مدیر مسجدالاقصی و وکیل این مرکز خواست تا وضعیت اش را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی 10 روز گذشته به وکیل نجم ابلاغ کرده بود که برای ورود من به قدس مشکلی نیست، اما هنگام ورود، من را در ایست قلندیا نگه داشتند.

شیخ اسماعیل نواهضه، تنها خطیب مسجدالاقصی است که در کرانه باختری سکونت دارد.

بنابراین گزارش، رژیم صهیونیستی معمولا از ورود ساکنان زیر 55 سال به کرانه باختری جلوگیری می کند، اما این اقدام برای خطیب مسجدالاقصی که 73 سال سن دارد، صورت گرفته است.

دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی دو ماه پیش نیز اجازه ورود از قلندیا را به وی نداد و او را بازداشت کرد و به مرکز پلیس «المسکوبیه» فرستاد و پس از آن اعلام کرد که 11 روز حق ورود به مسجدالاقصی را ندارد.

خطیب مسجدالاقصی در ادامه تاکید کرد: آزادی عقیده در تمامی قوانین بین المللی تضمین شده است و ممنوعیت ورود به شهر قدس و ایراد خطبه جمعه، هتک حرمت آزادی عقیده است.

وی افزود: بدون شک این اقدامات رژیم صهیونیستی به منظور سکوت وادار کردن در مورد مسجدالاقصی و وضعیت کنونی فلسطین صورت می گیرد.

شیخ نواهضه یک بار دیگر نیز هشت سال پیش از ورود به قدس ممنوع شد.

مقامات صهیونیستی تنها وی را از ورود به مسجداالقصی منع نکرده اند، بلکه شیخ «عکرمه صبری» نیز بارها از ورود به مسجدالاقصی منع شده است.

شیخ عکرمه صبری، شیخ محمد حسین، شیخ اسماعیل نواهضه، شیخ یوسف ابوسنینه و شیخ محمد سلیم پنج خطیب مسجدالاقصی به شمار می روند.

پایان پیام/43

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی در جشن عید غدیر کانون ‌«امام صادق (ع)» جهرم