لزوم احداث نمازخانه در مدارس نهبندان


لزوم احداث نمازخانه در مدارس نهبندان

ایروانی گفت: راه اندازی نمازخانه در مدارس و برگزاری نماز جماعت در ادارات شهرستان نهبندان باید به صورت ویژه دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ابوالفضل ایروانی امروز (26 مرداد) در شورای اقامه نماز شهرستان نهبندان که با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان نهبندان با 26 هزار کیلومتر وسعت، سکونت نیروی انسانی را در همه نقاط آن شاهدیم که استقرار آموزش و پرورش به هر شکل فراهم شده است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه توجه به نمازخانه های مدارس در بستر آموزش و پرورش مهم است و یکی از دغدغه های ما تکمیل و تجهیز نمازخانه مدارس است، گفت: توجه به نماز که یک اصل دینی است باید ویژه دنبال شود.

وی تصریح کرد: در نهبندان بسیاری از ادارات، به صورت نمایندگی فعالیت دارند لذا آمار نمازخانه ها رائه خواهد شد، اما تنها سه اداره شهرستان روحانی دارد که در وضعیت خوبی قرار نداریم.

فرماندار نهبندان افزود: برای اولین بار در ظهر عاشورای امسال، نماز جمعه در عاشوراخانه نهنبدان با حضور هیئت های عزاداری به صورت باشکوه برگزار شد که اقدام مهمی بود.

وی با بیان اینکه در بیماستان شهید آتشدست نمازخانه نداشتیم، گفت: این مهم که با کمک بهداشت و درمان و سمن ها ایجاد شد که جای قدردانی دارد.

فرماندار نهبندان ادامه داد: در روستای چاهداشی که روستای هدف ما در مسائل اجتماعی است با کمک خیرین و فرمانداری، مسجدی در روستا در حال ساخت است که ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد.

ایروانی اضافه کرد: همزمان با استقرار دولت سیزدهم توجه ویژه ای به مساجد شد و در سال گذشته یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز مساجد اعتبار گذاشته شد و امسال هم ۲ میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای این مهم گذاشته شده است.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان