شورای اروپا درصدد اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران


شورای اروپا درصدد اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران

رئیس شورای اروپا در ادامه سیاست‌های مداخله جویانه غرب در امور داخلی ایران از بررسی تحریم‌های جدید علیه تهران خبر داد.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا در ادامه سیاست‌های مداخله جویانه غرب در امور داخلی ایران از بررسی تحریم‌های جدید علیه تهران به بهانه آنچه نقض حقوق بشر ادعا می‌شود، خبر داد.

به گزارش یونیوز، رئیس شورای اروپا در نشست امروز این شورا ضمن حمایت از اغتشاشات در ایران گفت: «ما در حال بررسی اعمال تحریم‌های بیشتر علیه بخش امنیتی ایران هستیم.»

پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در گردهمایی تبلیغاتی برای یک نماینده دموکرات در اوشن ساید ایالت کالیفرنیا به حمایت از ناآرامی‌های ایران پرداخت و مدعی شد: «نگران نباشید، ما ایران را آزاد خواهیم کرد. آن‌ها به زودی خود را آزاد خواهند کرد.»

در ادامه اقدامات ضدایرانی، آمریکا اخیرا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد و مدعی شد در این تحریم افرادی را هدف قرار داد که با حزب‌الله و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین تعدادی از شرکت‌های کشتیرانی و نفت مرتبط بودند.

این در حالی است که مقامات کشورمان در مورد دخالت کشور‌های غربی در مسائل داخلی ایران هشدار داده و ریشه اصلی اغتشاشات اخیر در کشور را طرح‌های غربی‌ها به ویژه آمریکا برای به آشوب کشاندن اوضاع داخلی عنوان کرده‌اند.

همچنین غرب به رهبری آمریکا در فضاسازی آشکاری از چندی پیش همزمان با تشدید تنش‌ها در جنگ اوکراین، ادعا‌هایی ضد ایرانی را مطرح کرده که تهران آن را قاطعانه رد می‌کند. آمریکا ابتدا ادعای ارسال پهپاد‌های ایرانی را مطرح کرده و مدتی است ادعای انتقال موشک‌های زمین به زمین از سوی ایران به روسیه برای استفاده در این جنگ را مطرح می‌کند.

در نشست امروز شورای اروپا، جنگ روسیه علیه اوکراین، انرژی، تغییرات آب و هوایی، و همچنین روابط با چین و نشست آتی اتحادیه اروپا و آسه آن مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای اروپا همچنین بر حل مشکل انرژی در اروپا همزمان با نزدیک شدن به فصل سرما تاکید کرد و گفت اتحادیه اروپا باید فوراً برای مقابله با بحران انرژی وارد عمل شود، زیرا به حاشیه رفتن دیگر کارساز نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403