فروش فوری وانت آریسان 2 از روز یک‌شنبه 22 آبان ماه


فروش فوری وانت آریسان 2 از روز یک‌شنبه 22 آبان ماه

ایران‌خودرو فروش فوری محصول جدید وانت آریسان ۲ دوگانه‌سوز را از روز یک‌شنبه ۲۲ آبان ماه با موعد تحویل ۳۰ روزه شروع می‌کند. اصلی‌ترین ویژگی آریسان ۲ تجهیز به پیشرانۀ ۱.۸ لیتری XU7 پلاس است. این نسخۀ ارتقاءیافته‌ای از همان پیشرانۀ پژو ۴۰۵ GLX است که...

ایران‌خودرو فروش فوری محصول جدید وانت آریسان ۲ دوگانه‌سوز را از روز یک‌شنبه ۲۲ آبان ماه با موعد تحویل ۳۰ روزه شروع می‌کند. اصلی‌ترین ویژگی آریسان ۲ تجهیز به پیشرانۀ ۱.۸ لیتری XU7 پلاس است. این نسخۀ ارتقاءیافته‌ای از همان پیشرانۀ پژو ۴۰۵ GLX است که حالا حدود ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این یعنی موتور آریسان ۲ حدود ۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۷ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانه OHVG II کنونی که در اصل متعلق به پیکان است خواهد داشت.

فروش فوری وانت آریسان 2 از روز یک‌شنبه 22 آبان ماه

نکتۀ مهم در مورد تغییر پیشرانۀ آریسان اما این است که موتور XU7 به شکل عرضی نصب می‌شود و به‌صورت محرک جلو مورداستفاده قرار می‌گیرد درحالی‌که موتور OHVG II طولی بوده و نیروی خود را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. به همین دلیل، آریسان ۲ مثل پراید ۱۵۱ به وانتی دیفرانسیل جلو تبدیل خواهد شد؛ بنابراین، هرچند شاید جایگزینی پیشرانۀ قدیمی آریسان با موتور جدیدتر XU7 اقدام مثبتی باشد اما برای یک وانت، انتقال قدرت دیفرانسیل عقب بسیار مناسب‌تر است و انتقال نیرو به چرخ‌های جلو در آریسان ۲ تصمیم جالبی به نظر نمی‌رسد.

فروش فوری وانت آریسان 2 از روز یک‌شنبه 22 آبان ماه
فروش فوری وانت آریسان 2 از روز یک‌شنبه 22 آبان ماه
فروش فوری وانت آریسان 2 از روز یک‌شنبه 22 آبان ماه
فروش فوری وانت آریسان 2 از روز یک‌شنبه 22 آبان ماه

پیشرانۀ XU7 پلاس هم مثل OHVG II کنونی به‌صورت استاندارد دوگانه‌سوز خواهد بود و بنابراین آریسان ۲ هم همچنان به‌صورت دوگانه‌سوز عرضه خواهد شد. در مخازن CNG و بنزین این وانت جدید اما تغییراتی صورت گرفته است زیرا درحالی‌که ظرفیت مخزن گاز آریسان قبلی ۷۰ لیتر و باک بنزین آن ۵۲ لیتری بود، در نسخۀ جدید ظرفیت گاز به ۷۵ لیتر افزایش و ظرفیت باک بنزین به ۴۰ لیتر کاهش یافته است. یکی از مشکلات آریسان کنونی محل نامناسب نصب چرخ زاپاس در پشت صندلی شاگرد است که فضا و تنظیمات این صندلی را محدود می‌کند اما در آریسان ۲ زاپاس به زیر بدنه منتقل می‌شود تا این مشکل برطرف گردد.

فروش فوری وانت آریسان 2 از روز یک‌شنبه 22 آبان ماه

اما در طرح فروش فوری وانت آریسان ۲ که برای سه گروه متقاضیان عادی، صاحبان خودروهای فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود، محصول جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو با موعد تحویل ۳۰ روزه عرضه می‌شود. این طرح از امروز یک‌شنبه ۲۲ آبان ماه به مدت دو روز به اجرا گذاشته می‌شود و مشتریان نهایی از طریق قرعه‌کشی با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی در روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه تعیین خواهند شد. متقاضیان می‌توانند در موعد مقرر با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت‌نام اولیه اقدام کنند. نکته مهم دراین‌باره تعیین قیمت قابل‌توجه ۲۸۵ میلیون تومانی برای این وانت است که احتمالاً خرید آن را از دسترس اکثر خریداران واقعی خارج خواهد کرد.

جدول مقایسه وانت آریسان یک و دو

آریسان ۲ (جدید)آریسان قدیم
نوع موتورCNG-XU7POHVG II
حجم موتور (cc)۱۷۶۱۱۶۹۶
حداکثر توان موتور (hp)۹۶/۵ اسب بخار در ۵۵۰۰- دور در دقیقه (بنزین)، ۹۶/۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه (گاز)۸۶ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه (بنزین)، ۷۳ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه (گاز)
حداکثر گشتاور (Nm)۱۴۶ نیوتن‌متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه (بنزین)، ۱۴۶ نیوتن‌متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه (گاز)۱۴۰ نیوتن‌متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه (بنزین)، ۱۲۸ نیوتن‌متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه (گاز)
نسبت تراکم۹.۳۱۰.۵
تعداد سوپاپ۸۸
نوع سوخت سازگاربنزین بدون سرب اکتان ۹۵، گاز طبیعی CNGبنزین بدون سرب اکتان ۹۵، گاز طبیعی CNG
سیستم انژکتوریپاشش چندنقطه‌ایپاشش چندنقطه‌ای
حداکثر سرعت (km/h)۱۷۰ بنزین، ۱۷۰ گاز۱۶۰ بنزین، ۱۴۵ گاز
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه)۱۳/۸ بنزین۱۲/۷ بنزین، ۱۴ گاز
سیستم انتقال قدرت۵ دنده دستی۵ دنده دستی
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km)۷/۳۳ بنزین، ۷/۳۳ گاز
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km)۸/۲ بنزین،۹/۲۵ بنزین، ۹/۹۲ گاز
طول خودرو (mm)طول خودرو ۴۶۸۰ – طول اتاق بار ۱۸۰۰طول خودرو ۴۶۸۰ – طول اتاق بار ۱۷۶۶
عرض خودرو (mm)عرض خودرو ۱۷۲۰ – عرض اتاق بار ۱۳۶۰عرض خودرو ۱۷۲۰ – عرض اتاق بار ۱۳۵۸
ارتفاع خودرو (mm)ارتفاع خودرو ۱۴۶۵ – ارتفاع دیواره اتاق بار ۴۳۰ارتفاع خودرو ۱۴۶۵ – ارتفاع دیواره اتاق بار ۴۳۵
فاصله بین دو محور چرخ‌های عقب و جلو (mm)۲۶۶۰۲۶۷۱
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg)۱۲۹۰۱۲۴۰
حداکثر وزن مجازحداکثر وزن بار با دو سرنشین ۷۵۰ کیلوگرم، حداکثر وزن بار بدون سرنشین ۶۰۰ کیلوگرمحداکثر وزن بار با دو سرنشین ۷۵۰ کیلوگرم، حداکثر وزن بار بدون سرنشین ۶۰۰ کیلوگرم
گنجایش مخزن سوخت (Lit)۴۰ بنزین، ۷۵ گاز۵۲ بنزین، ۷۰ گاز
گارانتی۳ سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد)۲ سال یا ۴۰/۰۰۰ کیلومتر، برای خودروهای با مدل ۱۴۰۱: ۳ سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد)

قیمت آریسان ۲

ایران خودرو در طرح فروش فوری، وانت جدید آریسان ۲ را با قیمت ۲۸۵ میلیون تومان با موعد تحویل ۳۰ روزه و با روش قرعه کشی واگذار می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)