رونمایی آمازون از پهپاد کوچکی که در باران هم پرواز می‌کند


رونمایی آمازون از پهپاد کوچکی که در باران هم پرواز می‌کند

آمازون روز پنجشنبه از طرح یک پهپاد تحویلی جدید رونمایی کرد که قرار است کوچکتر، بی سر و صداتر و قادر به پرواز در باران ملایم باشد.

آمازون، این غول فناوری روز پنجشنبه در یک پست وبلاگی اعلام کرد این پهپاد که MK۳۰ نام دارد، قرار است در سال ۲۰۲۴ مورد استفاده قرار بگیرد. این پهپاد کوچک‌تر و سبک‌تر از MK۲۷-۲ است. به گفته آمازون، طراحی جدید امکان افزایش برد، تحمل دما و ویژگی‌های جدید ایمنی را فراهم می‌کند.

آمازون با اعلام شرکت پرایم ایر در سال ۲۰۱۳، ایده تحویل هواپیما‌های بدون سرنشین را آغاز کرد و وعده زمان تحویل یک ساعته برای هزاران کالا در انبار‌های آمازون را داد. این شرکت در سال ۲۰۲۰، تاییدیه اداره هوانوردی فدرال را برای پهپاد‌ها دریافت کرد.

ناوگان کنونی پهپاد‌های تحویلی آن در ارتفاع ۴۰۰ فوتی (۱۲۲ متر) از سطح زمین با سرعت تقریبی ۸۰ کیلومتر در ساعت پرواز می‌کنند و بسته‌هایی تا وزن ۳ کیلوگرم را در بردی حدود ۱۴۵ متر حمل می‌کنند.

علاوه بر نگرانی‌های ایمنی و حفظ حریم خصوصی، سر و صدا موضوعی است که باعث نگرانی ساکنان در مسیر‌های پرواز پهپاد‌ها می‌شود. برای رسیدگی به این مشکل، آمازون اعلام کرد که MK۳۰ دارای ملخ‌هایی با طراحی سفارشی است که صدای پهپاد‌ها را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.

آمازون در ماه جولای اعلام کرد استفاده از پهپاد‌ها را برای تحویل بسته‌ها به ساکنان ایستگاه کالج در تگزاس آغاز خواهد کرد. این غول تجارت الکترونیک در ماه ژوئن همچنین اعلام کرد قصد دارد تحویل هواپیما‌های بدون سرنشین را در لاکفورد کالیفرنیا نزدیک ساکرامنتو آغاز کند.

بیشتر بخوانید

منبع: hindustantimes


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اشک پنهان