انیمیشن لوپتو؛ ارمغان شادی برای کودکان ایرانی


انیمیشن لوپتو؛ ارمغان شادی برای کودکان ایرانی

لوپتو دومین اثر جذاب پویانمایی به‌دست جوانان این مرزوبوم است و آخری نخواهد بود. جوانانی از دیار حاج قاسم در اوج ناآرامی حاصل تلاش سه ساله خود را روی پرده سینما آوردند تا همان‌گونه که شعارشان است، شادی را برای مردم ایران بسازند.

انیمیشن لوپتو؛ ارمغان شادی برای کودکان ایرانی

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ ظهور استعدادهای جوان و موفقیت نبوغ ایرانی در میان تبلیغات سیاسی-رسانه ای و سیاه نمایی دشمن تنها به پرتاب ماهواره، تولید واکسن و در عرصه علمی و فناوری خلاصه نمی شود؛ بلکه در عرصه هنر، خلاقیت و سینما نیز جوانان ایرانی با استفاده از فضای مساعد دست به خلق آثاری می زنند که همچون پویانمایی «پسر دلفینی» جای خود را در آثار سینمایی مطرح دنیا باز می کند و بالاترین گیشه داخلی را به خود اختصاص می دهد.


این اتفاق مبارک و اینکه چنین پویانمایی ای با وجود برخی کمبودها چنان خود را مطرح می کند که نقل محافل و دغدغه کودکان سرزمینمان است، حکایت های شیرینی دارد و یکی از آنها این است که توطئه دشمنان راه به جایی نمی برد.


اثر دیگری همچون پسر دلفینی راهی سینماهای ایران شده است؛ اثری که ساخته چند جوان ایرانی آن هم نه از پایتخت، بلکه از کرمان است. اثری که با تکنیک سه بعدی و موزیکال قصد دارد شادی را به کودکان و خانواده های ایرانی هدیه کند و با شعار «شادی ساختنی است»، راهی اکران عمومی شده است.

خالق امید، شاد و موزیکال

پویانمایی سینمایی «لوپتو» به تهیه کنندگی محمدحسین صادقی و کارگردانی عباس عسکری نخستین محصول مرکز پویانمایی سوره است که قرار بود نوروز ۱۳۹۹ اکران شود، اما شیوع کرونا سبب وقفه ای طولانی در اکران این اثر جذاب و شاد شد، حالا این روزها کودکان و خانواده های بسیاری را مهمان سالن های سینما کرده تا ساعتی شادی و نشاط عمومی را به آنها هدیه کند.


پویانمایی لوپتو با داستان هیجان انگیز و شادی ذاتی نقش مؤثری در تزریق انرژی به خانواده های ایرانی دارد؛ پویانمایی ای که خالق امید در میان کودکان و به ویژه بیماران است.


در خلاصه داستان پویانمایی آمده است: پدر علی در کارگاه لوپتو با آموزش ساخت اسباب بازی به بیماران آنها را درمان می کند، اما این کارگاه با وجود ساخت اسباب بازی های خلاقانه و محبوبیتی که میان کودکان ایرانی دارد؛ با خرابکاری شخصی ناشناس تعطیل می شود و علی تلاش می کند پدرش را که با بحران و خرابکاری ناامید شده است، از این شرایط نجات دهد.

پویانمایی لوپتو با داستان هیجان انگیز و شادی ذاتی نقش مؤثری در تزریق انرژی به خانواده های ایرانی دارد؛ پویانمایی ای که خالق امید در میان کودکان و به ویژه بیماران است


پویانمایی از نامش مشخص است عروسک ها را مبنای خنده و نشاط بر دل کودکان ایرانی انتخاب کرده تا خالق شادی باشند و ذهن کودکان را برای خلق آثار بدیع و فراهم کردن ابزار تهیه آن به تکاپو بیاندازند.

لوپتو از دل خاک کرمان/ ارتباط میان کودک و خدا

نام این اثر زیبا ریشه در خاک کرمان دارد؛ چنانچه بسیاری از کرمانی ها می دانند کلمه لوپتو به معنای عروسک و اسباب بازی دست ساز است و در قدیم، مادران برای فرزندان خود با وسایلی که در منزل داشتند عروسک و اسباب بازی درست می کردند که نام آنها لوپتو بود. حال این عروسک های دست ساز می خواهند در قالب یک پویانمایی، شادی را به کودکان و سلامتی را به بیماران هدیه کنند و تلاش های خرابکارانه دشمنان این خلاقیت زیبا نیز راه به جایی نمی برد و سرانجام لوپتوهای دست ساز پیروز می شوند.


اگر لوپتو را ببینید متوجه می شوید محور اصلی پویانمایی امیدواری و ایمان است. پویانمایی ای که سعی دارد ارتباط کودک و فرشته و کودک و خدا را با نگاهی کودکانه، اما کاملاً هنرمندانه و حرفه ای به تصویر بکشد و با حضور فرشته و ارتباط با کودک موضوعاتی مانند ایمان به غیب، ایمان به خدا و زیبایی آن را مطرح کند‌.


لوپتو جزو آن دسته آثاری است که ایده ای ناب، جذاب و غیر تکراری دارد؛ ایده جذاب و دوست داشتنی لوپتو با طرح سؤالی از سال ۹۵ آغاز و در ۹۸ کامل شده است؛ سؤالی که به دنبال به تصویر کشیدن ارتباط کودکان، این فرشتگان زمینی با فرشتگان آسمانی است و این رابطه را تا دوستی خدا و القای امید ادامه می دهد.


عوامل این پویانمایی جذاب و موزیکال با وجود مشکلات عمده ای همچون کمبود امکانات و نبود نیروی حرفه ای در صنعت پویانمایی ایران و کار سخت در شهرهای مختلف ازجمله تهران و مشهد کار خود را به عشق خلق شادی برای کودکان و خانواده ها و البته به امید ساخت اثر سینمایی بلند و فاخر ادامه می دهند و همان گونه که خود، خالق امید هستند امیدشان را برای ساخت پویانمایی ای جذاب از دست نمی دهند.

آرامش در ناآرامی های گاه و بیگاه

لوپتو با وجود ناآرامی هایی که کشورمان برخی شب ها شاهد و آرامشی که خاری بر چشم دشمن است، راهی سینماها شد و به دلیل داستان زیبا و طرح موزیکالش با استقبال بالایی مواجه شده است؛ مشاهده این پویانمایی زیبا در کنار خانواده و در سالن سینما خاطره شیرین و زیبایی برای کودک به یادگار می گذارد.

لوپتو با وجود ناآرامی هایی که کشورمان برخی شب ها شاهد و آرامشی که خاری بر چشم دشمن است، راهی سینماها شد و به دلیل داستان زیبا و طرح موزیکالش با استقبال بالایی مواجه شده است


لوپتو دومین اثر جذاب پویانمایی به دست جوانان این مرز و بوم است و آخری نخواهد بود. جوانانی از دیار حاج قاسم در اوج ناآرامی حاصل تلاش سه ساله خود را روی پرده سینما آوردند تا همان گونه که شعارشان است، شادی را برای مردم ایران بسازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی