در پی سقوط صرافی FTX چه سرنوشتی در انتظار بیت‌کوین، آلت‌کوین‌ها و بازار کریپتو خواهد بود؟


در پی سقوط صرافی FTX چه سرنوشتی در انتظار بیت‌کوین، آلت‌کوین‌ها و بازار کریپتو خواهد بود؟

سال ۲۰۲۲ سال دشواری برای ارزهای دیجیتال بود و به دنبال آن، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بازار کریپتو در ماه نوامبر شرایط سختی را پشت سر می‌گذرانند.در حالی که بازار کریپتو در وضعیت ناگواری قرار دارد و پیامدهای سقوط صرافی FTX می‌تواند به عملکرد سایر...

سال ۲۰۲۲ سال دشواری برای ارزهای دیجیتال بود و به دنبال آن، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بازار کریپتو در ماه نوامبر شرایط سختی را پشت سر می‌گذرانند.

در حالی که بازار کریپتو در وضعیت ناگواری قرار دارد و پیامدهای سقوط صرافی FTX می‌تواند به عملکرد سایر صرافی‌های متمرکز رمزارز نیز سرایت کند؛ اما تحلیلگران معتقد هستند که این اتفاقات، در درازمدت ممکن است به نتیجه مثبتی منتهی شود.

چیزی که مردم در این شرایط سخت آموختند، این بود که صرافی‌ها به مانند سیستم بانکداری ذخیره کسری اداره می‌شدند تا سرمایه‌گذاری‌های سوداگرانه و اهرمی خود را در ازای ارائه بازدهی «تضمین‌شده» به کاربران تأمین کنند. این مورد برای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و صرافی‌ها و پلتفرم‌های رمزارز صدق می‌کرد.

در حالی که صرافی‌ها ممکن است درآمد بالایی داشته باشند و توکن‌های فراوانی در انبار خود ذخیره کرده باشند؛ اما بسیاری از آن‌ها قادر نیستند درخواست‌های برداشت پول کاربر را در نتیجه چند بار اجرای نابهنگام بانکی برآورده کنند. صرافی‌ها توکن‌های کاربران را گرفتند و آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری در شرط‌بندی‌های بسیار سوداگرانه به وثیقه گذاشتند.

در پی سقوط صرافی FTX چه سرنوشتی در انتظار بیت‌کوین، آلت‌کوین‌ها و بازار کریپتو خواهد بود؟

آن‌ها توکن‌های کاربران را در پلتفرم‌های متمرکز DeFi محدود کرده‌اند تا بازدهی کسب کنند و همچنین به آن‌ها وعده داده‌اند که برخی از پلتفرم‌ها در مورد وضعیت توکن‌هایشان اطلاعاتی منتشر می‌کنند. صرافی‌ها وجوه کاربران را همراه با ذخایر خود به عنوان دارایی‌های غیرنقدی جا زدند که تبدیل آن‌ها به استیبل‌کوین، بیت‌کوین و اتر – زمانی که مشتریان و کاربران پلتفرم قصد دسترسی به وجوه خود را دارند – دشوار بود.

در هفته گذشته، کوین تلگراف مدعی شد که سرمایه‌گذاران کریپتو به طرز بی‌سابقه‌ای، بیت‌کوین، اتر و استیبل‌کوین‌ها را از صرافی‌ها خارج کردند. گزارش‌های مستقل حاکی از این است که فروش کیف پول‌های سخت‌افزاری افزایش‌یافته است، چون سرمایه‌گذاران به اهمیت نگهداری از سبد سهام خود پی برده‌اند. اگر تعداد ورشکستگی صرافی‌ها در هفته‌های پیش‌رو بیشتر شود، به نظر می‌رسد روند خروج توکن‌ها از مبادلات و تمایل به استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری در بازار ادامه پیدا کند.

کوین تلگراف همچنین از افزایش فعالیت صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) و جریان ورودی به DeFi، هم‌زمان با رکورد خروج رمزارز از صرافی‌های برجسته گزارش می‌دهد. پس از اتفاقات دو هفته پیش، اعتماد به صرافی‌های متمرکز و شرکت‌های ارز دیجیتال ممکن است از بین برود و موج فعلی و بعدی سرمایه‌گذاران کریپتو می‌توانند از پروتکل‌های DEX و DeFi متمرکز بر دنیای وب ۳٫۰ استقبال کنند. آنچه که DEX و DeFi اکنون نیاز دارند، چارچوب و فرایند‌های شفاف‌تری است که به کاربران امنیت وجوه را تضمین کنند.

در حال حاضر، با توجه به دیدگاه فنی، قیمت اتر در وضعیت ملایمی قرار دارد؛ اما با انتشار اخباری پیرامون سرقت از صرافی FTX و ورشکستگی آن، و وضع سانسور کامل از سوی اداره کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده آمریکا، می‌تواند بازار رمزارز را در وضعیت «فاد» (اصطلاحی که به معنای نداشتن قطعیت و شک در معاملات است) قرار دهد و بر قیمت آلت‌کوین‌ها تأثیر گذارد.

در پی سقوط صرافی FTX چه سرنوشتی در انتظار بیت‌کوین، آلت‌کوین‌ها و بازار کریپتو خواهد بود؟

عدم قطعیت در مورد اجرای ارتقای شانگهای و نگرانی سرمایه‌گذاران از زمان نامعلوم برداشت توکن‌های شرط‌بندی شده، می‌توانند به موضوعات داغ و بحث برانگیزی تبدیل شوند که احساسات کوتاه‌مدت اتر را تغییر دهند.

اتریوم در زمان رشد نزولی بازار کریپتو، پشتیبانی از محدوده قیمت ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار را به خوبی حفظ کرده است. سهام‌داران اساساً بازدهی طولانی و سودآور دارند؛ بنابراین در این مقطع، باز کردن یک موقعیت کوتاه در سطح پایین، با دریافت سفارش‌های سود ۶۰۰ الی ۷۰۰ دلاری می‌تواند برای دارندگان اتریوم سودآور باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری