انقلاب را آسان به دست نیاوردیم که آسان از دست بدهیم.


انقلاب را آسان به دست نیاوردیم که آسان از دست بدهیم.

اگر سوء‌تدبیرها و جنگ رسانه‌ای را نادیده بگیریم، به زبان عامیانه بازی را بسیار مفت باخته‌ایم. ... ما انقلاب را آسان به دست نیاوردیم که آن را آسان از دست بدهیم.

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: عماد افروغ، استاد دانشگاه و جامعه‌شناس به تازگی سخنان مهمی را پیرامون التهابات اخیر کشور مطرح کرده است.
به گزارش اعتمادآنلاین، گزیده صحبت‌های دکتر افروغ به این شرح است:
_جوانان در چارچوب قانون اساسی مطالبه‌گر باشند.
_زن بعد از انقلاب اسلامی هم آزادی داشته و هم زندگی کرده و هم به بخش اعظمی از خواسته‌های خود رسیده است.
_زن، موجودی فراموش شده در تاریخ انقلاب اسلامی نیست.
_امروز در درون این نظام با برخی از تبعیض‌ها علیه جامعه زنان مقابله می‌شود.
_این ادعا مطرح می‌شد که «این نظام یک فساد سیستمی و یک فساد سازمان‌یافته دارد» متاسفانه نظام با این برچسب یعنی فساد سازمان‌یافته مقابله نکرد.
_نظام جمهوری اسلامی فساد سیستمی ندارد.
_من به عنوان مدافع اسلام و ارکان رکین انقلاب اسلامی می‌گویم، اگر سوء‌تدبیرها و جنگ رسانه‌ای را نادیده بگیریم، به زبان عامیانه بازی را بسیار مفت باخته‌ایم.
_مقامات با مشاهده شعارهای ساختارشکنانه (که متاسفانه خود نیز در این رابطه مقصر هستند) کوتاه نمی‌آیند؛ نباید هم کوتاه بیایند. اگر بخواهند در مقابل این شعارها کوتاه بیایند، در واقع می‌گویند بفرمایید؛ ما خداحافظی می‌کنیم.
_ما انقلاب را آسان به دست نیاوردیم که آن را آسان از دست بدهیم.[1]
*********** ملاحظات تکمیلی ***********
* صحبت‌های جامع و مانع و صحیح دکتر افروغ که در واقع یک میزان‌الحرارة از خواسته فعلی اکثریت دلسوز و نجیب ایرانی است را به مسئولان و مردم عزیز عرضه می‌داریم.
تحلیل اخیر دکتر افروغ؛ کاملا صحیح و نجیبانه است
پیش از این، حجت الاسلام سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خطاب به قوه قضائیه گفته بود: برخی از اغتشاشگران سه عنوان دارند – و مثلا فردی بین آنهاست- که قاتل است و می گوید اگر هم آزاد شوم مردم را به قتل می رسانم. قضات دیگر منتظر چه هستند؟ این محارب است و باید حکم قصاص بر آن داده شده و محاکمه شود.[2]
************
1_https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-583101
2_mshrgh.ir/1437172



    بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


    شیفته