شتاب‌گیری تحسین‌برانگیز و بی‌صدای کیا EV6 GT در اتوبان


تریم GT پرچم‌دار خانواده کیا EV6 بوده و می‌توان آن را اولین خودروی برقی و پرفورمنس این خودروساز کره‌ای دانست. بر اساس آنچه کیا به‌صورت رسمی اعلام کرده، این خودروی پرقدرت در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن...

تریم GT پرچم‌دار خانواده کیا EV6 بوده و می‌توان آن را اولین خودروی برقی و پرفورمنس این خودروساز کره‌ای دانست. بر اساس آنچه کیا به‌صورت رسمی اعلام کرده، این خودروی پرقدرت در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۹ کیلومتر در ساعت است؛ اما کیا EV6 GT در دنیای واقعی چه عملکردی خواهد داشت؟ در ویدئوی پیش رو می‌توانیم عملکرد این محصول بدون آلایندگی را در اتوبان تماشا کنیم.

شتاب‌گیری تحسین‌برانگیز و بی‌صدای کیا EV6 GT در اتوبان

خودروهای برقی کاملاً سریع‌تر از رقبای درون‌سوز هستند. زمانی که راننده پدال گاز را تا انتها فشار دهد گشتاور آنی در دسترس او خواهد بود. البته صدای ناله‌ای که از پیشرانه بلند می‌شود اندکی بعد به خاطر صدای باد و لاستیک‌ها محو خواهد شد و تحت تأثیر آن‌ها قرار خواهد گرفت. دو پیشرانه برقی این خودرو قدرت ترکیبی ۵۷۶ اسب بخار و گشتاور ۷۴۰ نیوتون متر تولید می‌کنند و بنابراین کیا EV6 GT از نظر شتاب گیری مشکلی نخواهد داشت. راننده در اکثر زمان‌ها با سرعت فراتر از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت کرده تا پرفورمنس این خودروی جدید را برجسته سازد.

شتاب‌گیری تحسین‌برانگیز و بی‌صدای کیا EV6 GT در اتوبان

زمانی که اتوبان خلوت‌تر می‌شود راننده حتی سرعت‌های بالاتر را نیز امتحان می‌کند. در سرعت‌سنج می‌توانیم ثبت سرعت ۲۶۶ کیلومتر در ساعت را نیز تماشا کنیم هرچند دستگاه جی‌پی‌اس موجود سرعت ۲۶۲ کیلومتر در ساعت را نشان می‌دهد. کیا حداکثر سرعت EV6 GT در آمریکا را ۲۵۹ کیلومتر در ساعت اعلام کرده و بنابراین احتمال دارد خودروی حاضر در این ویدئو کمی سریع‌تر حرکت کرده باشد.

شتاب‌گیری تحسین‌برانگیز و بی‌صدای کیا EV6 GT در اتوبان

باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی خودروی موردبحث شعاع حرکتی تخمینی ۳۳۲ کیلومتری را تأمین می‌کند و این کمترین مسافتی است که یکی از اعضای خانواده EV6 طی می‌کند. با استفاده از شارژر ۳۵۰ کیلوواتی می‌توان ۸۰ درصد باتری را در زیر ۱۸ دقیقه شارژ کرد. EV6 GT از سیستم تعلیق با دامپرهای کنترل الکترونیکی سود می‌برد. یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی نیز کشش بهینه‌ای را فراهم خواهد کرد. دیسک‌های ترمز ۱۵ اینچی در جلو و ۱۴.۲ اینچی در عقب نیز جزو دیگر مشخصات این خودروی برقی هستند. GT فقط به سرعت و شتاب فکر نمی‌کند و به تکنولوژی‌ای مجهز است که با استفاده از آن می‌توان برق دستگاه‌های سبک خانگی را تأمین کرد. این خودرو از سه‌ماهه پایانی امسال راهی بازار آمریکا می‌شود و قیمت پایه ۶۲۶۹۵ دلاری دارد. خریداران می‌توانند با خرید این خودرو از اعتبار شارژ ۱۰۰۰ کیلووات ساعتی در جایگاه‌های الکتریفای آمریکا استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل