توجه ویژه به حوزه مساجد در برش استانی سند مهندسی فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد


توجه ویژه به حوزه مساجد در برش استانی سند مهندسی فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

لایقی اصل گفت: در سند برش مهندسی کهگیلویه و بویراحمد توجه خاص و ویژه‌ای به کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان صورت گرفته است.

کریم لایقی اصل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: با توجه به رونمایی سند مهندسی فرهنگی در چهارم آبان ماه جاری با حضور حجت الاسلام سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این سند توجه خاص و ویژه‌ای به کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان صورت گرفته است.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این سند توسعه عملکرد مساجد با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی به عنوان یک محور و ده‌ها شاخص زیر مجموعه محور فوق مورد موافقت قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در بسیاری از محورهای این سند کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به عنوان دستگاه همکار جهت اجرای مطلوب برنامه‌های پیش‌بینی شده با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی معرفی شده است.

لایقی اصل افزایش نشاط اجتماعی طرح استانی گفت و گوی خانواده، تسهیل روش های همسرگزینی، تبیین و تبلیغ ازدواج آسان، ارتقاء امنیت و سلامت خانواده، حمایت از تولیدات فرهنگی و آموزشی، ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، گرامی داشت دهه تولید و تجارت، احداث بازارچه های محلی و صنایع دستی در مناطق روستایی و عشایری از جمله برنامه های پیشنهادی در سال جاری در راستای این سند است.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ساخت فیلم و مجموعه تلویزیونی تلویزیونی در مورد زندگی کارآفرینان نمونه و توسعه گران استان، برگزاری جلسات و همایش های روستایی با حضور کارآفرینان، گسترش خانه های عالم، ارتقاء سطح مردم شناسی روحانیون اعزامی به مناطق مختلف استان، خدمات‌دهی شایسته به مناطق روستایی و عشایری، برنامه های ورزشی تفریحی و فرهنگی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و خانواده‌ها به سمت کار و تفریح سالم را از دیگر برنامه های پیشنهادی ذیل این سند برای شش ماهه دوم سال عنوان کرد.

وی ارتقاء مهارت های اجتماعی، علمی و عملی دانش آموزان، تقویت بنیه خودباوری دانش آموزان، ارتقاء طرح سلامت دانش آموزی، تقویت رابطه والدین و دانش آموزان، بسترسازی مناسب برای تولید آثار اثر بخش و هنجار محور برای دانش آموزان، ارتقاء مهارت‌های کاربردی دانش آموزان با شعار «هر دانش آموزی یک مهارت»، تهیه بانک اطلاعاتی کاربران و مدیران فضای مجازی، توانمندسازی مدیران خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها و پیگیری آنها در راستای توسعه استان، توسعه عملکرد مساجد با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی، فعالیت های قرآنی با تکیه بر فضای مجازی، تولید بازی های رایانه ای مورد نیاز استان و ساماندهی بازی‌های رایانه‌ای از جمله برنامه های پیش بینی شده برای شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

پایان پیام/82

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی