اسرار زندگی مشترک؛ بدگویی از همسر مقابل فرزندان ممنوع!


اسرار زندگی مشترک؛ بدگویی از همسر مقابل فرزندان ممنوع!

در بسیاری از زوجین دیده می شود که پس از تحمل اوغات بد در زندگی مشترک سعی می کنند مشکلات روابط خود را با فرزندان در میان بگذارند و شکایت خود از همسر را پیش او ببرند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بدگویی از همسر مقابل فرزندان یکی از رفتارهایی است که به شدت به کودکان آسیب میزند. صبح شنبه است شما و دختر 7 ساله‌تان در راه کلاس نقاشی او هستید اما همین‌طور که وارد پارکینگ می‌شوید، همسرتان زنگ می‌زند و می‌گوید که فراموش کرده وسایل دخترتان را در ماشین بگذارد و شما باید تمام راه را به خانه برگردید تا آنها را بیاورید. هنگامی که با نگرش بدی تلفن را قطع می کنید رو به فرزند خود کرده و می گویید: «چطور است که مادرت همیشه فراموش می کند کارهایی را که از او می خواهم انجام دهد؟گویا او اصلا حرف های من را نمی شنود.»

متأسفانه، این نوع مکالمات بیشتر از آنچه که ما می خواهیم اعتراف کنیم، رخ می دهد. اگرچه اظهار نظر منفی و بدگویی از همسر مقابل فرزندان ممکن است مشکل مهمی به نظر نرسد، اما می تواند منجر به بی احترامی فرزندان به مادر یا پدرشان شود. در اینجا شیب لغزنده ای برای بی احترامی فرزند به پدر و مادر به وجود می آید که راه های جلوگیری از آن را بررسی می کنیم.

1. دلخوری

اسرار زندگی مشترک؛ بدگویی از همسر مقابل فرزندان ممنوع!

اول اینکه از دست همسرتان عصبانی می شوید. چیزی که آنها گفته یا انجام داده اند باعث نا امیدی شما می شود.

چگونه از آن اجتناب می کنید؟

ناامید شدن به این راحتی نشان می دهد که ممکن است مشکلی در شما وجود داشته باشد نه همسرتان. بنابراین اگر طرز فکر شما نسبت به همسرتان منفی است، ممکن است وقت آن رسیده باشد که احساسات خود را بررسی کنید.

2. تصمیم گیری

در مرحله بعد، با لحظه ای روبرو می شویم که ما را وادار می کند تا از الفاظ ناشایست و تندی استفاده کنیم، حال انتخاب با ماست که این الفاظ را به کار می بریم یا زبان خود را گاز می گیریم.

3. کلمات ناخوشایند

هنگامی که کلمات ناخوشایند گفته می شود، قدرت زبان آشکار می شود. فرزندان ممکن است در فرصتی دیگر همان کلمات را مقابل پدر یا مادر خود تکرار کنند.

4. تصویر منفی

وقتی کلمات ناخوشایند در مورد همسرتان به زبان می آورید و به طور کلی بدگویی از همسر مقابل فرزندان، تصویری منفی از او برای فرزندان ایجاد می کنید، تصویری که کم کم در ذهن آنها جا می افتد.

چگونه از آن اجتناب می کنید؟

آیا شما و همسرتان در یک تیم هستید؟ قرار بود شما و همسرتان یکدیگر را کامل کنید، نه اینکه با یکدیگر رقابت کنید. بنابراین شخصیت آنها را با کلمات خوب برای فرزندانتان بسازید و تصویر مثبتی از پدر یا مادر برای فرزندان ایجاد کنید.

5. تکرار کلمات ناخوشایند

بدگویی از همسر مقابل فرزندان وجهه همسر در مقابل آنها را نیز تحت تاثیر قرار میدهد و هنگامی که فرزندان شما تصویری منفی از یکی از والدین خود دارند، شروع به تکرار آن کلمات ناخوشایند و بی احترامی می کنند.

چگونه از آن پیشگیری کنید؟

اگر تا این حد پیش رفته اید، با عذرخواهی از همسرتان در مقابل فرزندان، از لغزش در سراشیبی لغزنده به سمت بی شرمی دست بردارید و درخواست بخشش کنید.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین

خبرنگار: مهتاب لطفیان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زناشویی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها